Juwel Smart- of day and night control?

S

schildpad

Guest
Beste aquarianen,

Voor 40 euro meer kan ik een timer/dimmer aansluiten die je kan bedienen over de wifi. Er is echter geen app voor nodig. Er wordt een cd rom bijgeleverd maar ik heb geen cd rom lezer. Kan ik daar dan wel gebruik van maken?

Het gaat over een juwel helialux 600.
Thanks
 
als ik het goed begrijp heb jij de gewone juwel helialux verlichting dan is het toch zonde om extra geld uit te geven aan de smart control die voor de spectrum is ontwikkelt,want die bezit mogelijkheden waar je niets mee kunt. of je moet later alsnog de helialux spectrum willen aanschaffen.ik bezit zelf de gewone night and day en die werkt prima op de standaard helialux
 
als ik het goed begrijp heb jij de gewone juwel helialux verlichting dan is het toch zonde om extra geld uit te geven aan de smart control die voor de spectrum is ontwikkelt,want die bezit mogelijkheden waar je niets mee kunt. of je moet later alsnog de helialux spectrum willen aanschaffen.ik bezit zelf de gewone night and day en die werkt prima op de standaard helialux

Ja de gewone. Maar je kan dan toch met de smart control via profielen de gewenste lichtintensiteit instellen? Blauw en wit is toch wel in te stellen? Zoneen ben ik daar inderdaad niets mee.
 
owkee jouw keuze maar die profielen kun je met de gewone night and day ook instellen maar dan handmatig.maar in ieder geval veel plezier met je controler
 
owkee jouw keuze maar die profielen kun je met de gewone night and day ook instellen maar dan handmatig.maar in ieder geval veel plezier met je controler

Ik kan hem nog niet direct kopen hoor, en de helialux is nog onderweg. We zullen er nog eens over nadenken want 40 euro zijn toch al redelijk wat plantjes. Die day and night is dan misschien minder handig dan met de gsm, maar eens ingesteld is het er maar naar kijken. Ik overdenk het nog.
 
op amazon.de kost de gewone controler 65euro
 
Je kan ook gewoon bij aliexpress.com voor nog geen 28 eu een TC421 kopen. Ideaal apparaat. En ook met een app op je telefoon.

Succes
 
Je kan ook gewoon bij aliexpress.com voor nog geen 28 eu een TC421 kopen. Ideaal apparaat. En ook met een app op je telefoon.

Succes

En is dat dan even gebruiksvriendelijk als in plug and play? Ik moet er maar de Juwel op aansluiten en dat verloopt probleemloos?
 
En is dat dan even gebruiksvriendelijk als in plug and play? Ik moet er maar de Juwel op aansluiten en dat verloopt probleemloos?

Het is niet direct plug en play. Maar als je eenmaal weet Hoe Het werkt is het easy peasy.

Ik ken die van juwel niet. Enige wat ik weet.

Dat ze duur zijn.
 
Het is niet direct plug en play. Maar als je eenmaal weet Hoe Het werkt is het easy peasy.

Ik ken die van juwel niet. Enige wat ik weet.

Dat ze duur zijn.

Yes duur. Maar Ada is nog duurder, ik heb de kerk in het midden gehouden. Het zal die day and night worden vanop Amazone, maar dan nog niet meteen.

Ik zou die TC421 ook wel de kans willen geven, maar als mijn Juwel daar dan niet meteen op aansluit moet ik opnieuw bijbestellen. Is die aansluiting universeel?
 
juwel werkt met stekkers met een andere aansluiting als jij laat zien.ik ben bang als je de orginele connector eraf haalt dat je in geval van een storing geen garantie meer hebt.maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.maar zeker het overwegen waard
 
juwel werkt met stekkers met een andere aansluiting als jij laat zien.ik ben bang als je de orginele connector eraf haalt dat je in geval van een storing geen garantie meer hebt.maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.maar zeker het overwegen waard


welk connector haalt hij dan weg?

je moet het zo zien.

De originele adapter gaat naar de Female
en de andere kabels die hij los besteld die gaan weer in de kabel geklikt worden van de lamp.

Bekijk bijlage HTB1LJiCjOqAXuNjy1Xdq6yYcVXa9.jpg
 
ik snap wat jij bedoeld ,maar de juwel aansluiting is anders
IMG_20190325_083624.jpg
IMG_20190325_083633.jpg
daarom zeg ik ook dat je het moet proberen zonder deze te verwijderen.eventueel met verloopjes.hoop dat het zo beter overkomt
 
ik snap wat jij bedoeld ,maar de juwel aansluiting is anders Bekijk bijlage 270372 Bekijk bijlage 270373 daarom zeg ik ook dat je het moet proberen zonder deze te verwijderen.eventueel met verloopjes.hoop dat het zo beter overkomt

Is dit bij elke?

Ik stuurde de standaard koppelingen.

Hoe heet deze koppelingen? die zal je vast ook los kunnen kopen.. mannetje vrouwtje. en die dan strippen...
 
wel bij de helialux.de helialux spectrum heeft nog meer pinnetjes.de benaming weet ik jammer genoeg niet dus daar kan ik je niet mee helpen.
 
Ok allemaal helder :) voor die tc 421 heb ik dus nog stukjes nodig en garantie kwijt. Dat wordt hem dus niet.
Het gaat de originele van Juwel worden.

Maar euh, als ik die lichtsterkte niet op 100% instel, mag ze dan wat langer dan 8h branden?
 
wel bij de helialux.de helialux spectrum heeft nog meer pinnetjes.de benaming weet ik jammer genoeg niet dus daar kan ik je niet mee helpen.


Wat je zou kunnen doen is loopt er van de adapter ook 2 van die kabels naar die wat je in je hand heb?

dan koop je zo een adapter erbij dan strip je die.. er is altijd wel een uitweg.
 
Ok allemaal helder :) voor die tc 421 heb ik dus nog stukjes nodig en garantie kwijt. Dat wordt hem dus niet.
Het gaat de originele van Juwel worden.

Maar euh, als ik die lichtsterkte niet op 100% instel, mag ze dan wat langer dan 8h branden?


Je leest het verkeerd.

als je de TC421 koopt ben je niet je garantie kwijt. wel als je die kabels gaat strippen van de lamp zelf.
Maar als je een verloop stuk hebt hoef je niks te strippen en ben je je garantie niet kwijt.

Ik heb dan die van Aqualantis. en geen 1 kabel heb ik gestripped.

Heb jij dezelfde koppeling als wat hij liet zien op de foto?
 
Je leest het verkeerd.

als je de TC421 koopt ben je niet je garantie kwijt. wel als je die kabels gaat strippen van de lamp zelf.
Maar als je een verloop stuk hebt hoef je niks te strippen en ben je je garantie niet kwijt.

Ik heb dan die van Aqualantis. en geen 1 kabel heb ik gestripped.

Heb jij dezelfde koppeling als wat hij liet zien op de foto?

De lamp komt via bol.com en had enkele werkdagen levertijd, is afgelopen weekend besteld. Ik zal het allemaal eens deftig bekijken, kan toch maar midden april de controller aankopen. Die TC421 lijkt wel een altenatief, mits het goed zou werken.
 
je kunt de lichtsterkte en tijdsduur instellen zoals je wilt. maar houd wel in de gaten hoelanger en hoe feller.je wel meer kans op algen krijgt .die van mij brand op 45% en dat voor 10 uur en dan nog 3kwartier zonsopkomst en 3 kwartier zonsondergang.
 
Ik heb op de TC421.

Aangezien de Aqualantis Lamp die standaard bij de Fusion bij geleverd werd. geen RGB apart te besturen is, heb ik bij Aliexpress een ledlamp van 20 cm gekocht voor blauw.
en wat er gebeurd nu,

Is even vanaf uurtje of 7 gaat de hoofdlicht aan begint met 1% zo oplopend naar max van 95% en rond een uur of 3 begint ie terug te lopen 90% 80% etc. en om 19.00 uur kickt de blauwe lamp ook in met 10% tot de punt van rond 10 uur staat ie op 60% en dan gaat ie terug en op 0.00 uur staat ie tot 7 uur op 20% en dan gaat ie om 09.00 uur helemaal uit de blauwe en dan pakt de hoofdlamp het weer over.

ik hoef dus niks te doen met het licht alles gaat vanzelf.

Maar goed je kan het zo gek maken als je wilt. je kan er meerdere lampen of plaatsen enz. wat bij de juwel geloof ik niet zo is.
 
ik snap wat jij bedoeld ,maar de juwel aansluiting is anders Bekijk bijlage 270372 Bekijk bijlage 270373 daarom zeg ik ook dat je het moet proberen zonder deze te verwijderen.eventueel met verloopjes.hoop dat het zo beter overkomt
Lijkt een Btje op de jebao stekkers..
Daarvoor zijn verlengkabels te koop ;)

Maar Dennerle gebruikt dit soort stekkers ook dacht ik op hun scapersled
 
En met de TC421 kan je tot op de minuut instellen? Ergo iedere minuut bv 1% lichtsterkte laten stijgen?

@Ancistruz als dat niet geweten is voor 2 april post ik wel een foto van dat mannetje en vrouwtje. Het is wachten op de levering.
 
Dat is niet de vraag :).

Vraag is welke verloopkabel heb je nodig voor de Juwel lamp naar TC421
Van die verloop kan je de stekkers afknippen en gebruiken voor de tc420 zonder dat de garantie van de lamp vervalt..
 
Van die verloop kan je de stekkers afknippen en gebruiken voor de tc420 zonder dat de garantie van de lamp vervalt..


Gaan ze dan niet zeiken van ja je hebt zitten kloten aan de stekkers, dus dat komt door jou??
 
Denk het niet, je adapter blijft onaangetast en de lamp ook.

Bij “schade” hebben ze dus geen direct aanwijsbare oorzaak omdat alle snoeren nog intact zijn
Van de adapter en de lamp dan..
 
Denk het niet, je adapter blijft onaangetast en de lamp ook.

Bij “schade” hebben ze dus geen direct aanwijsbare oorzaak omdat alle snoeren nog intact zijn
Van de adapter en de lamp dan..
Naja je knipt wel de koppelstukjes eraf. en die draad gebruik je op een ander apparaat. waarbij ik denk dat Juwel dan gaat zeggen ja je hebt er mee gekloot het is niet ons probleem, dit is geen fabrieksfout.

Wel als alles in takt is inc koppelstuk en de lamp begeeft het. maar dat is hoe ik denk dat het kan zijn,. Let op KAN zijn.
 
ik zou dan gaan zoeken naar losse stekkers,want de originele splitterkabel kost wat ik gezien heb 29,95 euro. dan wordt het nog een duur grapje,en ben je bijna net zo duur uit als de originele controler.
 
Komt wel in orde hoor, ga sowieso niet in de kabel van de lamp knippen.

MAAR dikke twijfel de lamp terug te sturen en de spectrum tube te nemen van Juwel. Het is maar een eenmalige aankoop voor mijn showbak. Ik vrees later spijt te hebben als ik de seizoenen en maanstanden natuurgetrouw en realtime ga simuleren. Daar zal ik rood en groen wel bij nodig hebben, zeker dat rood in de zomer.

Ik wil helemaal naar een Aziatische biotoop gaan.
 
Komt wel in orde hoor, ga sowieso niet in de kabel van de lamp knippen.

MAAR dikke twijfel de lamp terug te sturen en de spectrum tube te nemen van Juwel. Het is maar een eenmalige aankoop voor mijn showbak. Ik vrees later spijt te hebben als ik de seizoenen en maanstanden natuurgetrouw en realtime ga simuleren. Daar zal ik rood en groen wel bij nodig hebben, zeker dat rood in de zomer.

Ik wil helemaal naar een Aziatische biotoop gaan.


Twijfel is niet doen, heb ik altijd geleerd. er is een reden waarom men twijfelt.
welk reden dan ook, is een twijfel bij mij een nee.

kan voor jou natuurlijk anders zijn. maar dat je al aangeeft dat je spijt zou kunnen krijgen, is toch dat je stiekem toch al spijt hebt van je aankoop. nu ga je alleen meer redenen verzinnen om het wel terug te sturen.

Maar goed dat is geheel aan jou :)

Ik zou zeggen go to the spectrum.
 
Terug
Bovenaan