Juwel Trigon 190 maanvissen


FreshH2O

Member
Lid geworden
3 februari 2021
Berichten
9
Leeftijd
24
Locatie
Wageningen
Hey aquarianen,

Ik heb sinds kort een Juwel Trigon 190. Deze staat voorlopig nog leeg, maar ik ben hard aan het nadenken over wat ik er uiteindelijk mee wil bereiken.
Op dit moment heb ik een bak van 54L draaien, waar crystal reds in zitten met een Sewellia lineolata. Daarnaast heb ik een 45L bakje met een (nog kleine) Australian Redclaw. De redclaw ga ik verhuizen naar de 54L bak en de inhoud van de 54L bak komt in de 190L.

Ik zit erover na te denken om zwarte maanvissen te gaan houden in de 190L, wel de minimale hoeveelheid van 5 of 6 stuks. Het eerste probleem hiermee is de combinatie met de crystals. Nu mijn eerste vraag: als er genoeg beplanting (bijv. veel mos) is in de 190L, kan een groot deel van de garnalen dan overleven in combinatie met de maanvissen?

Mijn tweede vraag is: Heeft iemand ervaring met maanvissen in een 190 (of 200) liter bak? Zo ja, werkt dit of gaat dit net niet goed? De trigon is 60 cm hoog.

Ik weet nog niet precies wat ik als medebewoners voor de maanvissen wil doen, ik weet wel dat ik de Gymnocorymbus ternetzi longfin white heel mooi vind. Dit zou denk ik ook mooi in contrast zijn met de zwarte maanvissen en ze hebben voor zover ik weet ook een rustig karakter. Vraag nummer 3: heeft iemand nog andere ideeën voor medebewoners? Liefst niet de meest standaard soorten :)

Ik ben benieuwd naar jullie meningen en ideeën!
 
Maanvissen zijn cichlides dus echte rovers, dus hebben ze een dure snack aan je crystalredgarnalen
 
Die garnalen worden een prooi en ik zou in een bak van dik 150 liter netto geen manen houden. Ik heb er 5 op 330 liter en vindt dat al krap.
 
Bedankt voor jullie reactie! Geen manen dus...

Hebben jullie leuke ideeën die wel in combi met de garnalen (en Sewellia) gaan? Gourami's gaan geloof ik ook niet goed in combi met mijn garnaaltjes toch?
 
Alles wat zwemt eet garnalen, simpel zat, dus beter een aparte bak houden voor je garnalen, hier had ik kardinaaltetra's samen met garnalen en wat niet paste in de bek scheurden ze gezamenlijk aan stukken levend en wel
 

Terug
Bovenaan