Juwel Trigon 190 of Lido 200


F

Frakke

Guest
Zou terug voor een ZA biotoop willen gaan maar ben aan het twijfelen tussen deze twee.
Wat zijn de voor en nadelen van deze 2.

Alvast bedankt!
 
Vooral persoonlijke smaak denk ik. Beide extreem lastig mooi in te richten. Weinig opties bij de trigon. & bij de lido moet je rekening houden met alle kanten waar je de bak in kijkt. Mijn voorkeur ligt bij de Lido, succes?!
 
Toch is van trigon ook wel iets moois te maken hoor persoonlijk vind ik de vorm van de lido niet echt mooi maar das mijn mening :sorry:;)
 
Scheelt 10 liter, altijd zo groot mogelijk toch :p . Je kan met beide mooie dingen maken.

De Trigion is echt voor een hoek en dan heb je hoofdzakelijk zicht van één kant maar dan wel een soort van mooie panoramaview. Verder moet je iets meer moeite doen als je achterin de bak moet klooien als je ook niet zo groot bent als ik :DD. Qua inrichting kan je wel wellicht wat meer diepte creëren in deze bak ten opzichte van de Lido.

De Lido kun je op meer plekken kwijt en kun je afhankelijk van je plaatsing van meerder zijdes bekijken, wat het weer makkelijker maakt bijvoorbeeld een zieke of dooie vis te spotten. Ook daar kom je achterin op de bodem wat lastiger bij gezien dit natuurlijk een hoge bak is. Kun je wel mooi spelen met vissen in de verschillende waterlagen maar niet echt geschikt voor scholenvissen die graag baantjes trekken.

Zou het denk van de standplaats af laten hangen. Weet niet of er nog bezwaren aan zitten bij de Lido met de diepte voor bepaalde vis en of planten. (dacht namelijk dat Cory's niet te diep mogen). Verder uiteraard voorbeelden kijken, zijn hier wel te vinden op het forum en anders op ook op internet. Dan krijg je wellicht een beetje idee naar de mogelijkheden. Succes in ieder geval.
 
Momenteel de kanshebbers is waarschijnlijk de trigon 190
 
Hoi Frakke

Het verschil in bakken is eigenlijk heel groot, voor een ZA Bak is een rio180 ook een goeie optie
De keuze is eigenlijk afhankelijk van het bestand die je gaat plaatsen
Ik heb vanwege de maanvisjes bewust de Lido gezocht om de hoogte ook al is de trigon met 60 cm (ca. 50 cm effectief) ook geschikt
Maar als je liever een mooi flink schooltje bv. Tetra's wilt is de 1 meter van de Rio een stuk beter
WIl je veel spul op de bodem is de trigon wat mooier, de trigon is wel mooi maar niet altijd even handig in onderhoud en om in de gaten te hebben wat er achterin gebeurd
nadeel van de trigon vind ik dat je persé de onderkast er eigenlijk wel verplicht bij moet hebben

De keuze word eigenlijk grotendeels bepaald door je budget en vooral met wat je erin gaat zetten
 
Met beiden heb ik geen ervaring maar met een hoekbak is het wel erg lastig denk ik om een goede circulatie te krijgen.
 
De lido heeft geloof ik veel meer oppervlakte, dat is best handig als je corys of dwergcichlides neemt. De trigon heeft een voorruit van bijna een meter wat weer handig is voor scholenvissen.
 

Terug
Bovenaan