Juwel Trigon 350


T

Timkamp

Guest
Goedenmiddag allemaal!

Ik ben benieuwd of er ook mensen zijn met een Juwel Trigon aquarium en wat hun ervaringen met dit aquarium zijn. Ook las ik dat een bolle ruit niet goed is voor je vissen.

In hoeverre is de trigon een geschikt aquarium? kan iemand me helpen met voor en nadelen?

Groeten,
tim
 
Waarom zou een bolle ruit niet goed zijn voor vissen ? Daar heb ik nog nooit wat over gehoord, volkomen nieuw voor mij
 
Een nadeel zou kunnen zijn dat het beeld misschien een klein beetje vertekend (Zelf geen ervaring mee, enkel van horen zeggen)
 
Als je in google op afbeeldingen juwel trigon 350 zoekt kom je mooi ingerichte bakken tegen hoor.
Dat de bolle ruit slecht zou zijn voor de vissen heb ik ook nog nooit gehoord en ik heb al redelijk veel van die hoekbakken gezien ;)
Als je ivm de beschikbare ruimte op zo'n hoekbak uitkomt dan is het een prima optie en toch veel liters qua inhoud.
Het vereist wel een goed doordacht inrichtingsplan door zijn vorm.
 
Dat van de bolle ruit is ook nieuw voor mij en ik kan me dit ook haast niet voorstellen.
Misschien komt deze gedachte van een vissenkom af. Maar die is in zn geheel rond en dus niet te vergelijken met een ronde voorruit.
 
Hoi,

Kijk maar even in mijn onderschrift.

Ik heb een trigon en ben er tevreden over.
Precies wat Peterdenhaag zegt: bij een beperkte ruimte kan je toch veel liters kwijt. Inrichting is wel lastiger maar ook een mooie uitdaging.


gr Peter
 
Precies . Peter H heeft een heel mooi ingerichte hoekbak!
 
heb zelf de 190 staat en dat het niet goed zou zijn voor de vissen is een broodje aap verhaal
net als mijn voorgangers aangeven het inrichten is door de vorm wat moeilijker maar als je de tijd en geduld er voor op kan brengen wordt het mooi
dat zie je aan de bak van peter H
wat ook een puntje is de opstelling van de in en uitstroom van je pomp althans als je voor een externe pomp gaat
heb daar zelf enige tijd naar moeten zoeken wat de juiste plaats was om een goede stroming te krijgen in de gehele bak
maar ach met passen en meten wordt de meeste tijd versleten toch ;)
maakt de hobby juist zo leuk mijn inziens

groet jaap
 
Wat Flipper zegt over de stroming is waar. Hier ben ik ook wel even mee bezig geweest.


gr Peter
 
Hey allen, sorry ben een paar dagen inactief geweest! Bedankt voor al jullie reacties! De bolle ruit is inderdaad afgeleid van de vissenkom. Ik ben zelf ook het meest bang voor de stroming en de inrichting. In het verleden heb ik dit altijd als een uitdaging gezien. Normaal probeer je diepte te cre�ren met je inrichting, dit is in een schuin aflopend aquarium lastig!

In ieder geval voor al jullie hulp!
als ik de trigon kies zal ik hier een topic voor aanmaken! Jullie zijn er beide goed uitgekomen flipper en Peter! mooie bakken waar je trots op kan zijn!

visgroet,
Tim
 
Timkamp zei:
Hey allen, sorry ben een paar dagen inactief geweest!
In ieder geval voor al jullie hulp!
als ik de trigon kies zal ik hier een topic voor aanmaken! Jullie zijn er beide goed uitgekomen flipper en Peter! mooie bakken waar je trots op kan zijn!

visgroet,
Tim

:petjeaf:

groet
jaap
 
Hier een foto van mijn juwel trigon 350 met 10 discussen. Draait geweldig en vissen komen mooi tot hun recht
 

Bijlagen

  • 8F9D704A-96F9-4639-ADCE-F752AE79D330.jpeg
    8F9D704A-96F9-4639-ADCE-F752AE79D330.jpeg
    42.3 KB · Weergaven: 189
Als je de handleiding van stendker leest.
Hebben ze het er over dat de 50 liter regel achterhaald is.En je beter 10 vissen in minimum maat van 350 liter kan plaatsen dan bv 6 vissen.


Zelf zit ook te denken om er 10 in een juwel 450 te plaatsen.(dit is wel 100 liter meer dan een 350 liter)

Mvg ronald
 
Als je de handleiding van stendker leest.
Hebben ze het er over dat de 50 liter regel achterhaald is.En je beter 10 vissen in minimum maat van 350 liter kan plaatsen dan bv 6 vissen.


Zelf zit ook te denken om er 10 in een juwel 450 te plaatsen.(dit is wel 100 liter meer dan een 350 liter)

Mvg ronald
Ja dat heb ik ook van de verkoper gehoord. Ook staat dat op de website
 

Terug
Bovenaan