Wat is er nieuw

Juwel verlichting

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Erik
  • Startdatum Startdatum

Erik

Well-known member
Lid geworden
25 december 2016
Berichten
137
Leeftijd
57
Goedendag,

Ik ga binnenkort een nieuw aquarium bouwen met de binnen maten: 210cm lang, 55cm diep en een waterhoogte van 62 cm. Daarboven wil ik 2 rijen van vier juwel t5 54W/1047mm verlichting hebben. Ik twijfel een beetje aan de kleur en volgorde.
Mijn idee is: day voorin, dan een nature en dan 2 x een colour.
Is dit wat of zijn er betere ideeën?
Roept u maar!! 😀
 
Ouderwets idee eigenlijk 😉
Je zou eens naar led kunnen kijken misschien,meer mogelijkheden met kleuren en standen bv.
 
Ja, weet ik.
Maar ik vind persoonlijk de t5 mooier dan led, ik heb boven mijn huidige bak ook led gehad maar ben weer terug gegaan.
Vandaar mijn ouderwets idee. 😀
 
Ah oke ik snap het.
Ben zelf niet zo weg van Juwel verlichting en had voor de led lampen van Dennerle,niet goedkoop maar wel hele goede verlichting.
 
Oké, wat denk jij dat een mooie verlichting geeft met Dennerle?
Het is de bedoeling dat het een gezelschapsbak wordt met redelijke beplanting.
Wat is het verschil tussen de dennerle en Juwel?
 
Moet eerlijk zeggen dat ik er weer helemaal uit ben in alle feitjes maar was iets met lumen en dat soort zaken waar Dennerle beter uit de bus kwam vergeleken met Juwel maar hoe of wat precies kan ik je dus niet meer zeggen.

Had zelf de special-plant en color.
Heb het idee dat 4 lampen best wel wat veel is voor je bak maar wellicht dat er andere leden hier nog tips en info over geven.
 
Zou gewoon voor "normale" t5 buizen gaan in de kleuren 840 en 865.
Scheelt een hoop in de centen namelijk...
 
Hallo tuinkabouter,
Dat klopt, maar ik zit met de lengte.
Twee buizen van 105 kan ik naast elkaar kwijt, twee van 120 niet.
 
Hallo Seabait,
Denk je dat drie lampen voldoende zijn?
Scheelt me natuurlijk wel weer een vsa en twwe lampen.
 
heb je wel rekening gehouden met de lampvoeten etc waar de lampen in moeten komen?
en waarom zet je ze niet iets scheef met een kleine overlap?
 
Ja, dat heb ik erbij gerekend.
En overlappen....dan moet ik de klep in eé'n geheel maken?
 
hhmmmm niet bij stil gestaan.. maar dan is idd je klep niet meer deelbaar.
mijn led verlichting zit gewoon op een vaste positie en gaat niet mee met de klep als ik die open.
door het gewicht van de koelkoppen is dit bijna niet te doen...
 
Dus vandaar de afwijkende maten van Juwel.
Maar welke kleuren zijn het mooist en hoeveel lampen, als ik de acht doe die ik voor ogen had, kom ik op 25000 Lumen bij 575 netto liters.
 
Kan je niet evt met wat balken en maten spelen?

T5 14w + 35w, past dat met de lampvoeten

Screenshot_20170527-175333.png
 
Hallo Steven,
Ook daar had ik al aan gedacht, maar dan moet ik de buizen de klep in één geheel maken.
De lampen worden bevestigd aan de klep. Als ik die niet aan de klep bevestig, heb ik tussen de buizen maar weinig ruimte voor het onderhoud van het aquarium.
 
AquaCafe
Help Users
      Ice78: Vroeger wel eens koraal bij hem thuis gekocht en nu is die winkel begonnen
      Terug
      Bovenaan