Juwel verlichting.

Loeck

Member
Lid geworden
12 januari 2021
Berichten
15
Leeftijd
25
Hoi allemaal!

Gister begonnen mijn nieuwe rio 125 in te richten. Tot ik begon te denken over de lampen. De standaard leds zitten er nog in. Day&nature.... Is met deze 'felle' lampen een plantenbak te maken...?

Tot mijn oog viel op de helialux lamp. En daarbij de smart controller. Samen ruim 300 euro. Hoe is jullie ervaring met deze beide lampen en wat raad je mij aan?


Co2 word toegevoegd van plantedbox en daarvan ook de all in one voeding.

Vis bestand in gedachten: 10 kardinaal tetra 10 roodkopzalm 10 vuurtetra


Hoor graag van jullie!!
 
Ik zit ook te denken aan de helialux spectrum. Maar ik vraag me af of we dat controllertje nodig hebben per se? Dingetje is super duur šŸ˜¬
 
Ik heb geen ervaring met de standaard verlichting van juwel. Maar wel met de Helialux Spectrum. Ik ben er tevreden over. Alle kleuren kun je apart instellen. Eigen schema's maken etc. Het is handig dat je de juwelbak niet hoeft om te bouwen, want de ledbalk past tussen de kleppen.

Ik weet niet wat voor soort plantenbak je voor ogen hebt, maar hier groeien de planten prima onder de Helialux Spectrum.

Een controler is zeker aan te raden, want alles op 100% is best fel. Het zou wel kunnen, maar als je zo'n dure lamp hebt, wil je deze ook in kunnen stellen lijkt me :)
 
Ik heb een week of 2-3 geleden de Juwel-verlichting (Rio 240) vervangen door HVP Aqua balken (1 goldline en 1 extra RGB). Het was even wennen, maar ben er nu blij mee.
 
Ik heb een week of 2-3 geleden de Juwel-verlichting (Rio 240) vervangen door HVP Aqua balken (1 goldline en 1 extra RGB). Het was even wennen, maar ben er nu blij mee.
Kun je dan nog de kleppen gebruiken of moest je dingen aanpassen?
 
Kleppen kun je gewoon gebruiken, ik hoefde niets aan te passen.
 
De witte schroefdop schuif je over het uiteinde en dan draai je hem vast op het andere witte gedeelte (eigenlijk dus hetzelfde als de standaard buizen).

Knipsel.JPG