Wat is er nieuw

Juwel Vision 180 van Oridan

• Onderwerp starter Onderwerp starter oridan
  • Startdatum Startdatum
O

oridan

Guest
Voila, hier is hij dan. mijn Vision 180 die sinds augustus bewoond is.
Origineel bevolkt met 6 guppy's...
mijn echtgenote vond dat ik te lang talmde met een visbestand op te zetten, en toen we bij intr*tuin waren heeft ze me 6 guppy's doen meenemen. allemaal vrouwtjes omdat ik al had gelezen dat deze diertjes kweken alsof het niets is...tot mijn grote verbazing, na een week zwom mijn bak vol kleine guppen.
niet lang nadien volgde de rest van de bezetting:
3 pelvicachromis pulcher kribensis
10 pristella maxillaris
3 atya gabonensis

spijtig genoeg had 1 gabonensis het transport niet overleefd (wat eigenlijk nog niet zichtbaar was bij de LFS) en bleek ik maar 9 maxillarisjes te hebben en was er 1 verstekeling een black neon tetra.
Toen ik de LFS daarvoor mailde heb ik nooit een reactie gekregen...was dus ook ineens de laatste keer dat ik daar vissen bestelde.
Kort nadien is 1 gup gestorven. reeds van in het begin kon deze niet goed tegen verandering, en deed er veel langer over dan de andere om de bak gewoon te worden. ik vermoed dus ook dat hij het niet heeft uitgehouden van de stress.
Van de maxillaris zijn er ook met regelmaat al weggevallen, waardoor er nu nog maar 6 van overblijven. een echte reden hiervoor heb ik nog niet gevonden, er was niets ongewoon aan ze te zien.

toen ook slakken als verstekelingen zijn meegekomen met de plantjes, en ik na veelvuldig met de hand uitvangen, en met een slakkenval, de epidemie maar niet onder controle kreeg, heb ik beslist 2 Lohachata Botia Loach bij te zetten, en kon ik in de winkel de verleiding niet weerstaan ook nog 3 Sewellia Lineolata te kopen.

Visjes mee bij in m'n bak, maar blijkbaar was 1 van mijn kersenbuiken daar niet zo tevreden mee, en voelde hij zich bedreigd in z'n teritorium, waardoor hij snel 1 van mijn lineolata's te pakken had. dan maar beslist om de bewuste kersenbuik in afzondering te zetten en te verkopen.

Zo, dat is wat het verhaal van m'n bak tot hiertoe. nu volgt natuurlijk nog de beloning, de foto ;-)
IMG_20150129_183238_1.jpg

IMG_20150129_183221_1.jpg

Ziet er leuk uit zo 🙂

Ik kan je niet helpen met de vissen, maar er zijn vast andere forum-leden die je wel kunnen helpen.
Desnoods zou je een apart onderwerp kunnen aanmaken in het daarvoor bestemde gedeelte 🙂

Mijn aquarium is sinds kort verplaatst.
We hebben nieuwe bij elkaar horende kasten gekocht uit teak. En mijn echtgenote zag het niet zitten om daar het aquarium op te zetten. voor mij geen erg, nu staat het aquarium meer uit de zon, en zijn de vissen goed zichtbaar niet ver naast de tv. Ik heb hierdoor de bak wat heringericht, gezien alles er toch uit moest voor de verhuis, echter ben ik nu op een heel groot probleem gestoten. ��n van mijn kersenbuiken heeft zijn dominantie laten gelden ten opzichte van de andere. Waardoor die andere nu zijn dagen doorbrengt in ��n van mijn gatenstenen. 1 of 2 keer per dag komt hij er eens uit, om dan direct door het hele aquarium achterna-gezeten te worden door de dominante. Ik vind het echt spijtig voor hem. als iemand dus nog een mannelijke kersenbuik zoekt, steeds welkom!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan