Wat is er nieuw

Juwel vision 450 t5 54w vervangen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Thias360
  • Startdatum Startdatum
T

Thias360

Guest
hallo.

Ik wil graag mijn originele T5 2x54w 1200mm van mijn juwel vision 450 aquarium vervangen met T5 LED 1200mm kleur 840 en 830. Van lampdirect of een andere webshop.

Maar ik weet dus niet of ik T5 HF LED of HO LED buizen moet halen of andere.
Ik heb overal gezocht online maar ik kan nergens vinden wat voor vsa er mijn juwel vision 450 zit.

Iemand een idee?
 
Je hebt lage frequentie tl (ho) en hoge frequentie tl (hf)verlichting. De lage frequentie is ongeveer 50hz en de hoge gaat over de 10khz. Het verschil is te herkennen of de starter aanwezig is. Deze is namelijk alleen aanwezig bij de lage frequentie verlichting. De lage frequentie wordt aangestuurd doormiddel een mechanische voorschakel apparaat. De hoge door een Elektronisch voorschakelapparaat.
 
Nou hartstikke bedankt stefan55.
Ik ga zometeen kijken of ik ergens een starter kan vinden.
 
Volgens mij heeft Juwel z'n bakken behoorlijk dichtgetimmerd en passen er alleen juwelbuizen in de houders. De Juwelbuizen hebben een afwijkende maat! Correct if I'm wrong 😉 Als je dus andere buizen zoudt willen plaatsen moet je alles veranderen/vervangen.
 
Klopt ze zitten goed dicht haha.
1200mm is de speciale maat van juwel.
Maar er zijn wel 1200mm buizen te koop. Maar de meeste standaard 54w zijn 1150mm.
Ik heb ze al eerder dichter bij elkaar gezet die t5 kopjes zodat ze erin passen haha. Maat hrt is altijd zo n gedoe. Maar ik vind de prijzen van 60 euro per led t5 buis in een aquariumwinkel echt absurd.
Alleen de vraag is of er dus een starter in dat dicht getimmerde deel zit. Ik kan dat niet uit elkaar halen. Maar wil toch graag weten of ik ho of hf nodig heb.
 
Volgens mij heb ik ooit (lang geleden in een grijs verleden :)) een filmpje op youtube gezien van iemand die de juwelbalk met zo'n dremel openfreesde.... Misschien eens zoeken?
 
Jewel levert zijn bakken al een hele tijd met 100hz technologie
hoe oud is de bak?
 
Wil je foto’s maken van het typeplaatje. Hierop staan alle Elektrische gegevens van je verlichting. Dan kan ik wel bepalen welke je moet hebben.
 
Ik heb de bak 3 jaar geleden 2ehands gekocht.
Ik heb nu deze 2 besteld. En als ze kleiner zijn pas ik de kopjes waar ze ingaan wel ff aan. Ik heb nu 36 euro totaal betaald voor 2 lampen met gratis verzendkosten.

Noxion Avant LEDtube T5 Extreme HO (Direct) 115cm 26W 830 | Warm Wit - Vervangt 54W

Noxion Avant LEDtube T5 Extreme HO (Direct) 115cm 26W 840 | Koel Wit - Vervangt 54W
 
Ik zal even een foto maken voor. En na de nieuwe lampen. En hoe ik ze heb bevestigd. Want ze zijn volgensmij 5cm tekort haha. En als ze niet werken laat ik het ook even weten en stuur ik ze terug. Waarschijnlijk komen ze maandag of dinsdag binnen!
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: blijkt een 60cm te hebben terwijl ik er 2 Crypto Balansea van 120cm bij had gedaan:DD :DD
      • Haha
      Waarderingen: BlupGup
      Terug
      Bovenaan