Wat is er nieuw

Juwel vision 450

R

Riccia

Guest
Hallo heb al wel meer een aquarium gehad ! Maar kom nu van een Malawi bak af en ga naar een mooie nieuwe biotoop met een natuurlijke beplanting ! Mijn vraag is nu is mijn interne juwel pomp voldoende ? Of raden jullie aan er ook een exsterne filter naast te laten draaien ! Roept u maarrrrrrr alle info is welkom !
 
tsja, dat is helemaal afhankelijk van wat je gaat maken. In principe wel, maar door sommigen worden deze interne filters niet voor niets Gruwel filters genoemd. Ik zou, als je dan toch extern gaat, lekker dat interne filter er uit slopen en die ruimte nuttiger (lees: mooier) gebruiken.
 
Met een normaal bestand moet het binnenfilter wel voldoen. Met een zware bezetting zou ik zeker extern gaan.
Welke vissen was je van plan te houden?
 
wat een groot nadeel althans zo ervaar ik het dat als je water wil verversen de interne pomp heel gauw stil gelegd moet worden ivb droog lopen waar dan je bacterie cultuur weer een
klap van krijgt
met een externe pomp heb je daar geen last van zo ver ik weet


groetjes

jaap
 
Ik vond de filter in de Rio125 wel voldoende echter de stroming was belabberd vond ik met deze filter.
Ik zou dan gaan voor een externe als je dit van tevoren weet. Maar goed dat moet jij natuurlijk zelf bepalen he.
 
Ben wel tevreden met de filters van Juwel. Alleen wel jammer dat je de uitstroom niet kan verstellen. Kan me wel voorstellen dat als je veel vissen er in hebt dat het wellicht niet voldoende is.
Ik heb er trouwens standaard 2 filters op staan, voor het geval er een kapot gaat.
 
Ik heb het filter er meteen uitgehaald toen ik mijn bak kocht. Buiten het feit dat hij lastig te reinigen is, is de doorstroom erg slecht.
 
Iedereen bedankt zo ver ik heb hier zeker wat aan !
 
PS . Ik wilde er een klein bestand van neon Tetras en wat kleinere rasbora's in gaan houden een paar ansisterusjes en dat was het wel zo'n beetje !
 
Dus je neemt een Vision 450 en neemt alleen dat? 😀
Jou keuze natuurlijk. Bij zo'n klein bestand denk ik dat het standaard filter wel genoeg moet zijn 😉
 
Riccia zei:
PS . Ik wilde er een klein bestand van neon Tetras en wat kleinere rasbora's in gaan houden een paar ansisterusjes en dat was het wel zo'n beetje !

Dit gaat dan geen biotoop zijn, maar een gezellige bak 🙂
 
Riccia zei:
PS . Ik wilde er een klein bestand van neon Tetras en wat kleinere rasbora's in gaan houden een paar ansisterusjes en dat was het wel zo'n beetje !

neon tetra's komen uit de hoge amazone, (ik denk) alle rasboras uit azi�, ancistrus weer uit zuid-amerika. Dat is inderdaad niet echt een biotoop, maar daar gat het verder hier niet over.

Het interne filter kan dit makkelijk aan, en dan zou ik ook vooral niet te veel geld onnodig uitgeven.
 
Ik zou zoals Marcel al aangaf, het geld ergens anders voor gebruiken. Het filter dat je hebt is voldoende hiervoor.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan