Wat is er nieuw

K1 micro drijft

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fedde
  • Startdatum Startdatum
F

Fedde

Guest
Hallo,

Op het internet zijn ze nog al fan van K1 Filter medium.
Na wat informatie te hebben in gewonnen leek mij dit ook een mooi filter medium.

Ik heb het K1 micro filter medium maar helaas spoelt het niet zo mooi door de filterdak heen.

Mijn dak is open aan de bovenkant. Als ik er meer dan 2cm vulling in doe dan komt het er boven uit. Ook als ik een pomp en of luchtbellentjes aanzet komt er maar een heel klein gedeelte in beweging.

Normaal hoort dit onder het oppervlakte te drijven en rond te bewegen met de stroming.

Wie kan mij helpen?

Klinkt iig dat je beter een zwaardere luchtpomp kan nemen en waarschijnlijk meer medium maar verder kan je beter nog wat meer info geven.

Seabait zei:
Klinkt iig dat je beter een zwaardere luchtpomp kan nemen en waarschijnlijk meer medium maar verder kan je beter nog wat meer info geven.

Dat denk ik ook,de afstelling komt nogal precies.Voor een goede werking.

https://m.youtube.com/watch?v=U9ovPRxMWk8

Op min 2:50

Hier hangt het filter materiaal onder de oppervlakte.
Nu heb ik het even in een emmer maar ik kan het gewoon stapelen tot bijna 7 cm boven het water.

Door dat het zo blijft drijven spoelt het niet door de bak en of emmer.
Ook met minder gebeurt er niet veel.

Daarom moet er ook een fikse stroming in zitten,die het rond draait.
Doet hij met 2 pompen. met terugloop,he

Na een tijdje komt er wat aanslag op de buisjes te zitten, waardoor ze wat zwaarder worden en beter zinken.

Heb ze hier ook nooit deftig in beweging gekregen, je hebt er echt wel een best krachtige luchtpomp voor nodig. De oplossing uit he lt filmpje met 2 bruisstenen aan de zijkant lijkt me wel goed te werken.

Is logish ,he. Luchtstroom wilt omhoog, duw de massa omhoog, en dat gaat wervelen.
Dus een wervelbedfilter.

Een mooier voorbeeld kan je niet hebben dan de filmpjes van tegenwoordig dus doe precies hetzelfde.
Je moet natuurlijk eerst wel zorgen dat de wieltjes vol met water zitten,droog op elkaar gaat idd niet werken.
Hoeveel capaciteit heeft je luchtpomp,wat is de inhoud van de ruimte waar je dat spul hebt zitten en hoeveel medium gebruik je dan?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan