Wat is er nieuw

Kaamlaag

Albert.K

Well-known member
Lid geworden
4 februari 2013
Sinds ongeveer 2 maanden heb ik talawahout in mijn bak. Nu komt daar de laatste 4 weken schimmel vanaf. Het lijken grote stofwolken.
Omdat ik nu ook al een tijd een kaamlaag op mijn water heb vraag ik mij af of deze laag door de schimmel van het hout ontstaat. De tijdspanne tussen de kaamlaag en schimmel komt wel aardig overeen. Zijn er leden met dezelfde ervaring?

Mijn bak zit vol talawa maar ken jouw probleem niet nee

Schimmel heb je vaak op nieuw hout, bij mij duurde het ook om en nabij 2 maanden voordat deze schimmel op het talawahout ontstond.

Maar het verband met de kaamlaag zie ik niet, althans daar heb ik bij mezelf niks van gemerkt.

Schimmel heb je vaak op nieuw hout, bij mij duurde het ook om en nabij 2 maanden voordat deze schimmel op het talawahout ontstond.
Weet je ook hoe het duurde dat schimmel op het hout ?

Weet je ook hoe het duurde dat schimmel op het hout ?

Ik deed het er zelf afzuigen/poetsen, als die heel erg onder zit zou je m er ook ff uit kunnen halen en de tuinslang eroverheen halen.
Afijn, daarna kwam het steeds een beetje terug en eens in de zoveel tijd poetse ik dat weer weg, denk dat het na 1 maand ongeveer wel klaar was.

Het schoonmaken van het hout doe ik ook en idd eruit en de tuinslang erover.
Morgen nogmaals schoonmaken en dus afwachten of het weer begint.

wel hardnekkiger dan bij alle ander houtsoorten die ik heb gehad overigens, maar als het voorbij is dan is het ook voorbij :))
ook het inwateren van talawa vind ik een kriem! hoe lang duurde dat bij jou?

Ik weet niet meer hoe lang het inwateren duurde. Ik heb ze toen in een bak water gelegd en ben hier wat aan het verbouwen gegaan. Na de verbouwing was het ingewaterd. Het heeft denk ik wel 4 à 5 maanden in het water gelegen. Het haar voor mij toen geen prioriteit

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan