Kalk / aanslag in de ledstrook

Rich1234

Member
Lid geworden
6 november 2016
Berichten
8
Leeftijd
36
Goedemiddag,

Ik heb de juwel helialux maar nu heb ik het volgende probleem. Er zit kalk in de ledstrook.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik neem aan dat het niet zomaar open te maken is omdat het waarschijnlijk dichtgekit is
 

Bijlagen

  • IMG20220108134007.jpg
    IMG20220108134007.jpg
    299.5 KB · Weergaven: 153
Zit het niet aan de buitenkant want als het erin zit dan komt er veel vocht in volgens mij.
 
Goedemiddag,

Ik heb de juwel helialux maar nu heb ik het volgende probleem. Er zit kalk in de ledstrook.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik neem aan dat het niet zomaar open te maken is omdat het waarschijnlijk dichtgekit is
Dan zit er dus een lek in. Zelf zou ik, wanneer dit zo is en er is nog garantie of vlak erna, even naar de verkoper gaan. Want dit mag niet. Ook al zit je na de garantie, er hoort een vorm van levensduur garantie op te zitten. De goede Local Fish Stores, om ook maar eens een moeilijk woord te gebruiken, accepteren dit en gaan er mee naar de groothandel en/of producent.
 

Dan zit er dus een lek in. Zelf zou ik, wanneer dit zo is en er is nog garantie of vlak erna, even naar de verkoper gaan. Want dit mag niet. Ook al zit je na de garantie, er hoort een vorm van levensduur garantie op te zitten. De goede Local Fish Stores, om ook maar eens een moeilijk woord te gebruiken, accepteren dit en gaan er mee naar de groothandel en/of producent.
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb deze 3.5 jaar geleden bij Wesdijk gekocht. Helaas is het nu overgenomen door Pets place. Ik heb een mail gestuurd dus ik wacht nog ff af
 
Even een update. Contact gezocht met pets place maar die laten niks meer van zich horen.

Tip: koop bij de kleine retailer.
 
Klopt maar ze hebben ook niet eens het fatsoen om te reageren.
 
Geen idee, hoeft niet natuurlijk.
Garantie loopt vaak via de importeur/fabrikant, daar heeft de winkel weinig mee van doen
Nou, daar is wel wat over te zeggen. De uiteindelijke consument heeft bij garantie alleen te maken met de verkoper. Die verkoper kan dan verhaal halen bij groothandel of producent.
 
Wettelijk moet de verkoper de garantie bieden al wordt volgens mij tegenwoordig ook in bv het contract van een telefoon al vastgelegd dat je bij problemen bij de fabrikant moet zijn.
 
Ik zou eens naar juwel zelf emailen. service@juwel-aquarium.de kijk eens wat zij zeggen en leg de situatie uit dat de oorspronkelijke verkoper niet meer bestaat.
 
 
Wettelijk moet de verkoper de garantie bieden al wordt volgens mij tegenwoordig ook in bv het contract van een telefoon al vastgelegd dat je bij problemen bij de fabrikant moet zijn.
Dat is alleen niet rechtsgeldig.
 
Ja bedrijf is failliet. Maar het is niet failliet maar overgenomen.
 
Ja bedrijf is failliet. Maar het is niet failliet maar overgenomen.
Ok, ik lees het maar ken de situatie niet van Wesdijk maar dacht dat ze misschien op de fles waren en toen zijn overgenomen en zeg maar een doorstart hebben gemaakt. Ja lastig denk ik maar als de verkoper niet meer "bestaat" dan zou ik bij de fabrikant aankloppen.
 
Als het echt kalk is dan moet er wel echt flink water in gekomen zijn. Kan het niet condens zijn?
 
Ik heb dat ook op een oide lamp die ik heb ovetgenomen. Het is natuurlijk wel ooit condens geweest. Maar heb er eigenlijk geen last van.
 
Ok, ik lees het maar ken de situatie niet van Wesdijk maar dacht dat ze misschien op de fles waren en toen zijn overgenomen en zeg maar een doorstart hebben gemaakt. Ja lastig denk ik maar als de verkoper niet meer "bestaat" dan zou ik bij de fabrikant aankloppen.
De reden van overname is niet boeiend.
Het is overgenomen. Dus dan lijkt mij dat eerdere aankomen ook meegenomen worden.
 
Zou kunnen Liran en als ik de TS was zou ik anders eens contact opnemen met rechtshulp over hoe dat dan zit met de garantie. Juridisch loket is volgens mij makkelijk bereikbaar en voor dat soort dingen gratis maar daar kom je snel achter denk ik.
Als de fabrikant een beetje service wil geven en de naam hoog houden dan zouden ze dit vlot moeten oplossen.
 
Terug
Bovenaan