Wat is er nieuw

Kalk binnenkant gevuld aquarium

Tiny_25

Well-known member
Lid geworden
17 januari 2013
Bij mijn pas opgezette aquarium zijn waterdruppels te zien.
Deze zitten aan de binnenkant van het aquarium.

Aquarium moest wegens problemen leeggehaald worden en is na 5dgn weer opnieuw opgestart.
In die tussentijd dat het leeg stond zijn die druppen ontstaan.
Waarschijnlijk opgedroogde condens.

Nu het aquarium weer draait, en ik met een spons de binnenkant van het aquarium afneem, verdwijnen deze druppen.
Maar na een tijdje zie je ze gewoon weer.

Hoe krijg ik deze druppen eraf?
Ik wil het aquarium niet weer leeghalen, dus ik hoop dat er een oplossing is waarbij dat niet hoeft.
20250429_174546.jpg

Zou het ook met fleece of watten doen.

Lijkt me niet direct een product wat voor onderwatergebruik handig is, of zie ik het verkeerd?

@Tiny_25 kan je ze niet vrij makkelijk wegvegen met een stukje filterwatten of sponsje ofzo?
Rechtstreeks van de site...

• Verwijdering van de hardnekkigste kalkaanslag. Reinigen met natuurlijke kracht
  • Ongevaarlijk voor vissen en planten.
  • Inhoud: Glasreiniger voor aquariumruiten,
Maar idd ik begrijp na teruglezen ook dat het in de bak zit. Dus mocht je het willen gebruiken zal er water uit moeten. De andere genoemde methoden zijn dan beter!

Je kan het water laten zakken en wat huishoudazijn op een sponsje doen en dan deppen en laten intrekken en dan een spons erover. Wel zo min mogelijk nat maken want het is een zuur.

Even krabben met een glaskrabber voor verf.
Zo klaar.
En het scheelt een hoop "onschadelijke" chemicaliën in je bak.

(En ter zijde: in condens zit geen kalk. Da's nou net de grap van condens. Zo wordt (kalkvrij) gedestileerd water ook gemaakt.)

Bijlagen

• 78734.jpg
    78734.jpg
    51.4 KB · Weergaven: 38
Ik heb 1x zo n moordwapen gebruikt om kit van de filter van de ruit te krijgen maar ja ik had wel 2 krasjes maar gelukkig zag je dat niet op de achterruit door de achterwand.

Het is jarenlang mijn algenkrabber geweest.
Werkte prima.

Het is jarenlang mijn algenkrabber geweest.
Werkte prima.
Ja dan heb ik dus een oude en stompe algenkrabber van je gekregen ;))

Je kan het water laten zakken en wat huishoudazijn op een sponsje doen en dan deppen en laten intrekken en dan een spons erover. Wel zo min mogelijk nat maken want het is een zuur.
Als ik het laat zakken dan is het aquarium praktisch leeg 🙈
Het zit bijna bij de onderkant, binnenin het aquarium.

Lijkt me niet direct een product wat voor onderwatergebruik handig is, of zie ik het verkeerd?

@Tiny_25 kan je ze niet vrij makkelijk wegvegen met een stukje filterwatten of sponsje ofzo?
Het gaat idd om de binnenkant van het aquarium, onderwater.

Dat heb ik geprobeerd, maar het komt terug na een tijdje.

Even krabben met een glaskrabber voor verf.
Zo klaar.
En het scheelt een hoop "onschadelijke" chemicaliën in je bak.

(En ter zijde: in condens zit geen kalk. Da's nou net de grap van condens. Zo wordt (kalkvrij) gedestileerd water ook gemaakt.)

Denk dat ik deze nog ga proberen.
En anders idd het aquarium-waterpeil laten zakken en met hett JBL-product aan de slag wat wnkele reacties hierboven genoemd wordt.

Bedankt allemaal voor het meedenken.
Word erg gewaardeerd

ouderwets scheermesje werkt ook perfect voor het wegkrabben van kalkresten en of algen. Deze zijn net wat scherper en buigzamer dan de gemiddelde glaskrabber dus denk aan je vingers mocht je ze gebruiken,

Of 000 staalwol.

Dat heb ik geprobeerd, maar het komt terug na een tijdje.
Als het terugkomt is het waarschijnlijk glascorrosie en géén kalk. Kan je alleen "wegkrijgen" met fluoride houdende producten of met polijsten

Spons.png

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan