Wat is er nieuw

Kalk van glas halen

Ronald_J

Well-known member
Lid geworden
12 september 2021
Berichten
1,330
Leeftijd
47
Vraagje,

Ik heb een volga met in het midden aan de bovenkant zo'n glasplaat als stabilisator. Daar zit een laagje kalk op. Dat zou ik er tijdens een waterwissel eens af willen halen.
Hoe doe je dat het beste?

Het zou moeten kunnen met een doekje met azijn. Oid. Maar daar zouden best wel wat druppels van in het water kunnen vallen. Gaat dat problemen geven voor de vissen? Het is een 160l netto bak, dus het zal wel goed verdund worden. Maar toch ben ik er niet helemaal gerust op. Hoe zouden jullie dit doen?
 
Met natuurazijn en daarvan kunnen wat druppels in de bak niet zoveel kwaad. Je met een doekje het bevochtigen en even laten intrekken.
Veel zal er niet in de bak komen denk ik zo met beleid.
 
Ik spuit wel eens wat glassex op een doek en doe het daarmee.
 
Hmm, dat had ik niet verwacht. Maar ik glassex wil ik al helemaal niet in het water hebben. Dan toch liever azijn.
 
ik spuit t spul niet in de bak natuurlijk heren...
Als je ziet wat er in open water gedumpt wordt en waar vissen leven.. die 2 druppels, als die er al in komen, want ik spuit het op een doek en doe daarmee de glasstrip, overleven ze wel..
 
ouderwets dun scheermesje krab je het zo mee weg (goedkoop bij ali te verkrijgen)
 
Zorg wel dat je de scheerkam met de korte tandjes pakt. Anders heb je straks een prachtig getrimd algenveld.....
 
ouderwets dun scheermesje krab je het zo mee weg (goedkoop bij ali te verkrijgen)
Ook een goede tip! Als ik die dan perongeluk laat vallen verwond ik er maar één vis mee. 🤪
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan