Wat is er nieuw

Kalk van ramen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ypoc
  • Startdatum Startdatum
Y

ypoc

Guest
Ja ik heb al alle topics gelezen etc etc

Het zit zo, bak had tijdje halfvol gestaan, of halfleeg het is maar hoe je het bekijkt 😛

Maar heb hem volledig schoongemaakt, en kalkrand met azijn weggepoetst.
Alles leek weg tot ik de bak gevuld had...

Nu zit ik dus met een heel erg dikke lelijke kalkrand, heb al geprobeerd met bankpasje af te schrapen, zelfs met zo'n soort van algenkrabber.

Iemand oplossing? Of ben ik nu gedoemd.

Vreest niet Ypoc de eerste kalkrand die mij vangt moet nog gebroren worden. Probeer het maar eens met een zachte borstel, oude tandenborstels zijn bij uitstek geschikt en Schoonmaak azijn.

Knappe kalkrand die dat weerstaat.

Kan dat ook als bak halfvol is, of is dat te riskant en moet hij helemaal leeg?

Ik gebruik daarvoor PH-min en een keuken papiertje als ik een bak ga verversen. Eerst het water al wat laten zakken, puur PH-min op keuken papier. Daarna nog even met een beetje water op keuken papier reinigen.

Crash zei:
Ik gebruik daarvoor PH-min en een keuken papiertje als ik een bak ga verversen. Eerst het water al wat laten zakken, puur PH-min op keuken papier. Daarna nog even met een beetje water op keuken papier reinigen.

Dat is ook een goed idee moet ik zeggen :thumbs:

Als je de bak half leeg hebt zal het ook wel gaan.Als je bv een keukenpapiertje oid tegen het glas drukt onder de te verwijderen rand zal dat omlaag lopend azijn of wat dan ook wel absorberen. Gewoon een beetje opletten uiteraard.

Pas op met die krabbertjes ze kunnen gemene krassen maken!

Het ligt er een beetje aan hoe ernstig het is ook normaal gezien heb je krabber nodig.

Wat ook wel helpt is om het gewoon bij elke verversing te verwijderen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan