Kan bio CO2 ook in 120x50x50


J

jan zwolle

Guest
Hallo,
Ik ben aan het kijken naar een aquarium van 120x50x50. Eén van de vragen die ik daarbij heb kan ik dan ook toe met de bio CO2?
In mijn huidige bak 80x40x40 gaat dat prima maar gaat dat ook lukken met een bak van 300 liter?
Ik ben benieuwd of er ervaringsdeskundigen zijn, die mij op weg kunnen helpen?

Jan
 
Ik denk het haast niet, buiten het feit dat Bio erg onstabiel is, ik zou eens gaan kijken voor een drukfles systeem.
Maar een en ander hangt af van de Co2 vraag van je (toekomstige) planten
 
Erg instabiel is in mijn ervarig wat overdreven. Te doen is het natuurlijk wel maar een druksysteem werkt wel veel prettiger.
 
Wanneer je gebruik maakt van de "omgekeerde bak" dan denk ik dat het in theorie best te doen is. Of je dit mooi en wenselijk vind, dat is wat anders. Of dit qua aspecten opweegt t.o.v. een drukfles met alle "gemak" van dien, daar kan jij het beste antwoord op geven.

Maar het is natuurlijk een kwestie van doen, kijken wat er gebeurd en als het nodig mocht blijken kan je bijstellen............
 
Ik ben het wel met Ton eens dat het instabiel is en of dat erg onstabiel is dat laat ik in het midden. Ook is het meer werk om telkens de flessen te vullen en daarbij denk ik dat je zeker er met 1 fles niet gaat komen.1% voor een omgekeerd bakje is in jouw geval dus 60 vierkante centimeter.
 

Terug
Bovenaan