Wat is er nieuw

Kan de Pangio kuhlii bij (jonge) garnalen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter sandervoortman
  • Startdatum Startdatum
S

sandervoortman

Guest
Hallo,

Ik zou graag willen weten of de Pangio kuhlii bij (jonge)garnalen kan?

Dat klinkt idd niet goed als je dat topic leest.
Echter heb ik goede ervaringen.

Ik heb 8 kuhli's in een 120cm bak, in oktober heb ik er 10 vuurgarnalen bijgedaan en nu heb ik er meer dan 100. Ik sluit niet uit dat ze hele kleintjes eten, dus afhankelijk van hoe snel je garnalen zich voortplanten en groeien, zou het wel of niet kunnen.

Met vuurganalen kan het dus wel, is mijn ervaring.

zijn er andere leuke vissen die geen garnalen eten?

Als je wilt dat geen enkel baby garnaaltje ten prooi valt aan vissen: geen vissen.
Andrrs: zie Coos.

dan houd ik het waarschijnlijk bij geen vissen het zou namelijk zonde zijn als er een taiwan bee garnaal opgegeten word.

Die zijn te duur en te mooi om dat risico te lopen vindt ik.

Coos zei:
Dat klinkt idd niet goed als je dat topic leest.
Echter heb ik goede ervaringen.

Ik heb 8 kuhli's in een 120cm bak, in oktober heb ik er 10 vuurgarnalen bijgedaan en nu heb ik er meer dan 100. Ik sluit niet uit dat ze hele kleintjes eten, dus afhankelijk van hoe snel je garnalen zich voortplanten en groeien, zou het wel of niet kunnen.

Met vuurganalen kan het dus wel, is mijn ervaring.

Ja met Vuurtjes ligt dat anders door het snelle voortplanten maar ik zou het zeker niet doen met de dure TB garnalen.

sandervoortman zei:
dan houd ik het waarschijnlijk bij geen vissen het zou namelijk zonde zijn als er een taiwan bee garnaal opgegeten word.

Zou ik zeker weten geen vissen bijzetten!

Vroeger, in mijn gezelschapsbak ging het prima met vuurtjes. Op zich, als het daar goed mee gaat zal het ook goed moeten gaan met andere vergelijkbare garnalen zou ik zeggen.

Dat wel maar Taiwan Bees zijn niet helemaal met vuurgarnalen te vergelijken.

Maar Nohn, is dat ingegeven door prijs van deze betreffende garnaal of door het feit dat een kuhlii een voorliefde heeft voor Taiwan bees tijdens de lunch :chef: 😉

Ingegeven door het feit dat deze garnalen minder snel kweken en gevoeliger zijn voor stress,kans dat de hele populatie daardoor geen stand zal houden is heel groot.
Lijkt mij zonde natuurlijk.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan