Wat is er nieuw

kan de valissneria slecht tegen bodemverwarming

Henry en annette

Well-known member
Lid geworden
4 februari 2012
Hallo ik heb al veel gelezen over de valissneria op het forum maar probeer het op meerder plaatsen in mijn aqquarium opnieuw maar wil niet groeien.kan het zijn dat ze slecht tegen bodemverwarming kunnen ?
ik gebruik hem als zijbeplanting .hebben jullie een goed en mooi alternatief.
Geef voedings capsules en all in one vloeibaar en co2.

Zorg ervoor dat de planten niet te diep in de aarde worden gestoken, net tot aan de blad aanzet, dus alleen de wortel in de grond.

Er zijn hier meerdere mensen met bodemverwarming en heb ze er nog nooit over gehoord dat er een probleem mee was.

OK, ik vroeg het voor de zekerheid omdat sommige mensen denken dat de vloeibare koolstofbron te vergelijken is met CO2.
Ik heb wel de ervaring dat het een paar maanden kan duren voordat ze aanslaan maar verslijmen doen ze dan in de tussentijd niet. Op welke manier willen ze bij jou niet? Wat gebeurt er?
Wat Ton hierboven ook aangeeft, niet te diep planten, tot aan de blad aanzet of als je iets dieper plant, in elk geval niet voorbij het stukje wat lichter van kleur is. Soms heb je veel geduld nodig. De vorige keer dat ik ze plantte zag ik 2 maanden niets gebeuren - al hadden ze ondertussen wel uitlopers aangemaakt die nog onder de grond zaten.

OK, ik vroeg het voor de zekerheid omdat sommige mensen denken dat de vloeibare koolstofbron te vergelijken is met CO2.
Ik heb wel de ervaring dat het een paar maanden kan duren voordat ze aanslaan maar verslijmen doen ze dan in de tussentijd niet. Op welke manier willen ze bij jou niet? Wat gebeurt er?
Wat Ton hierboven ook aangeeft, niet te diep planten, tot aan de blad aanzet of als je iets dieper plant, in elk geval niet voorbij het stukje wat lichter van kleur is. Soms heb je veel geduld nodig. De vorige keer dat ik ze plantte zag ik 2 maanden niets gebeuren - al hadden ze ondertussen wel uitlopers aangemaakt die nog onder de grond zaten.

Exact het zelfde hier, ze sloegen niet aan. Langzaam gingen ze dood, dus ik dacht dat wordt niks meer, er stonden nog 2 stengels. Dus ik een andere plant er neer gezet, tot ik vorige week op 4 plekken nieuwe stekjes boven zie komen die nu als een gek groeien.

Dan toch maar wat langer geduld hebben .het is moeilijk ze op de juiste hoogte te planten met zo weinig wortels .ze raken snel los zeker met 6 lompe
Epalzeorhynchos kalopterum(niet allemaal).

Je kunt om wortels wat keramisch filterpijpjes doen, ik bedoel deze:

Aquarium_Filtermateriaal_Keramische_Pijpjes_1.jpg

Door het gewicht blijven de plantjes beter in de bodem.

Dewelke in de meeste stroming stonden bij mij groeiden maar kregen geen zijscheuten .Anderen ernaast maar meer uit de stroming groeien als geen ander met veel zijscheuten . Net zoals Ton aangaf zie je dan sommige nieuwe plantjes die enkel met hun wortels contact hebben met de bodem en de rest van de plant steekt er bovenuit .

Mijn bak nieuwe bak staat nu 3 maanden en gebruik ook rootsticks. Maar ze beginnen nu pas met echt groeien en uitlopers. Deze ervaring heb ik met mijn andere bakken gehad. Dus geduld.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan