Kan dit kwaad?


Van Egmond

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2020
Berichten
686
Ik heb geprobeerd duidelijke foto's te maken maar is een stuk glas kapot in de hoek. Heb het met plakband vast gezet aangezien het ook aan een beetje kit hangt. Het is een superfish 40. Staat al gevuld en lekt niet. 2de foto heb ik het geprobeerd los te houden
 

Bijlagen

  • 20201010_144855.jpg
    20201010_144855.jpg
    128.7 KB · Weergaven: 126
  • 20201010_144914.jpg
    20201010_144914.jpg
    155.2 KB · Weergaven: 127
Het lijkt alsof het glas is gebroken tot aan de silicone?
In dat geval is het nu de silicone die de bak dicht houdt....

Het zal misschien nog even goed gaan maar is toch een beetje een tikkende tijdbom volgens mij dus ik zou denken dat het einde verhaal is...
Maar kan me vergissen.
 
Ik ben het met Willem eens en zou deze bak niet te lang meer aanhouden.
 
Dat zou niet zo mooi zijn heb de bak net opgehaald via mp en had het niet gezien.
 
Bummer...
Dat is minder natuurlijk...

Dat stukje zit ook los? Breuk loopt tot in de hoek? Tot tegen de silicone?
 
Indien je zeker bent dat het niet tijdens transport is gebeurd kan je misschien de verkoper nog eens contacteren en op de hoogte brengen?

Ik heb hier nog een superfish 40 (kubus) staan die je desnoods gratis mag komen ophalen maar ik ben van België dus vrees dat dit niet direct een optie/oplossing is...
Staat zelfs nog te draaien met wat stenen en planten in dus is zeker waterdicht én de planten mag je ook (grotendeels :pp) meenemen. ;))
Bij interesse stuur je maar een pb.
 
Wanneer je al vissen hebt gehaald dan zou ik die verhuizen naar bijvoorbeeld een speciekuip van een bouwmarkt of je zou bijvoorbeeld een nieuw aquarium bij bijvoorbeeld Hornbach kunnen halen, volglas. Ik zou het in geen geval vertrouwen.
 
Bummer...
Dat is minder natuurlijk...

Dat stukje zit ook los? Breuk loopt tot in de hoek? Tot tegen de silicone?
Stukje zit los en hangt aan de kit. Loopt tot in de hoek van 1 glas niet over in het ander
 
Indien je zeker bent dat het niet tijdens transport is gebeurd kan je misschien de verkoper nog eens contacteren en op de hoogte brengen?

Ik heb hier nog een superfish 40 (kubus) staan die je desnoods gratis mag komen ophalen maar ik ben van België dus vrees dat dit niet direct een optie/oplossing is...
Staat zelfs nog te draaien met wat stenen en planten in dus is zeker waterdicht én de planten mag je ook (grotendeels :pp) meenemen. ;))
Bij interesse stuur je maar een pb.

Verkoper wist nergens van dus weet het ook niet. Woon nabij Rotterdam dus niet echt een optie. Bedankt in ieder geval
 
Is er niet ergens de glazen bak in die maat te bestellen? Kan je er zo tussen schuiven
 
Even voor de duidelijkheid.
Is er niet ergens de glazen bak in die maat te bestellen? Kan je er zo tussen schuiven
Het gaat om dit soort aquarium?
 
Dat zou niet zo mooi zijn heb de bak net opgehaald via mp en had het niet gezien.

Ja ik denk dat partikulier je weinig hebt om je aanvast te houden en die zullen zeggen dat was niet zo. Proberen kun je het maar ik zie dat somber in.
 
Heb het waterpeil tot 15 cm laten zakken. Zitten op het moment alleen een paar garnalen in. Mocht dit niet goed gaan dan gaan ze naar een 240 liter bak op het werk maar wil ze niet uit blijven vangen met alle gevolgen van dien. Het is me nog niet gelukt om de glazenbak los te krijgen van de rest. Zou toch moeten kunnen alhoewel ik niks gevonden heb op internet.

Bedankt nog voor alle goede adviezen👍
 
Je kunt de scherf opvullen met kneedbaar ijzer (kost ong 10 euro) desnoods leg je er nog een laagje tape overheen maar zou niet moeten hoeven..
Je zou aan de binnenkant ook nog een laagje kunnen plakken, maar dat dan meer als overdaad, dat spul is wonderbaarlijk
Heel mooi is dat niet maar het werkt wel
 
Laatst bewerkt:
Maar hoe is de werking precies? Scherf moet ik dan weghalen denk ik? En voorzichtig los maken van de kit? Zit aan de achterkant dus niet in het zicht, als ik het zo zou kunnen oplossen zou het super wezen aangezien ik het aquarium graag wil behouden
 
Maar hoe is de werking precies? Scherf moet ik dan weghalen denk ik? En voorzichtig los maken van de kit? Zit aan de achterkant dus niet in het zicht, als ik het zo zou kunnen oplossen zou het super wezen aangezien ik het aquarium graag wil behouden

Beste Van Egmond.

Voor de zekerheid vertel ik je dit toch graag even. Ik had eerst een Ferplast aquarium, Dubai 80. Rechts op de hoek in het midden begon die op een nacht druppelsgewijs te lekken. Kastje had waterschade. Ik hoop dat je dit niet zult meemaken. Reparatie is lang niet altijd eenvoudig te noemen.

Succes met de keuze.
 
Maar hoe is de werking precies? Scherf moet ik dan weghalen denk ik? En voorzichtig los maken van de kit? Zit aan de achterkant dus niet in het zicht, als ik het zo zou kunnen oplossen zou het super wezen aangezien ik het aquarium graag wil behouden

Het is een 2 componenten pasta in een staaf, stukje afsnijden en minuut of 10 goed kneden en binnen de zoveel minuten verwerken anders wordt het hard (en warm)
inderdaad scherf eruit, even schoonmaken met aceton, even laten verdampen en beetje netjes zonder druk te zetten scherf volplamuren met een beetje overlap

spul is waterdicht, krimpt, werkt en trekt niet, en is extreem sterk bij de iets duurdere soorten kun je er een gat in boren en schroefdraad in tappen
Wij gebruikten dit spul aan boord regelmatig onder andere om cavitatie gaatjes in waterpompen (18 Bar) te reparen, dan kon het ding weer een maand of wat mee.

Bakje is nu nog dicht zeg je, dus versterk je de zwakke plek, en als er verder geen spannende dingen meer met dat bakje gebeuren dan zou dit nog lang genoeg blijven zitten

Het enige sneuje is dat je maar een vingerhoedje nodig hebt maar er minstens 20 koopt..

Ik zie dat er ook van Bison bij de bouwmarkt ligt maar daar ken ik de werking niet voldoende van..

Deze hadden wij..
 
Bedankt allen voor de info maar gezien mijn handigheid ga ik toch op zoek naar een ander aquarium
 

Terug
Bovenaan