kan dit of is er iets mis


F

fishkeeper

Guest
heb sinds een week mijn bak volledig opnieuw ingericht en beplant en ben mijn verlichting aan het bouwen
tot nu toe is de verlichting duur 5uur per dag en mijn co2 start 1uur vroeger en stopt 1uur vroeger
het probleem nu is ik zo een co2 continue test erin hangen en die word maar niet groen heb twee dagen geleden de co2 eens 24uur laten lopen en toen was het wel groen zelfs naar het te vele toe en heb hem toen terug op tijd geschakeld en nu vandaag is mijn gehalte weer te weinig

komt dit nu doordat er nog geen vissen in zitten of omdat hij nog te kort opstaat?
 
Hoi,
Waarvoor je licht zo kort, uurtje of 10 is prima
Co2, is dat bio of uit een fles. Als dit uit een fles is zou ik hem wat rustiger zetten en gewoon aan laten.
Het punt is dat je Ph elke keer omhoog schiet en dat is ook de reden dat je kleur van je balletje niet op de goede kleur is. Het duurt immers ook weer een paar uur dat het balletje de juiste Ph aangeeft.

Het heeft dus niets met je vissen te maken, maar omdat je je co2 uit zet.

Gr Martinez
 
ben het licht aan het opbouwen omdat ik nog aan het wachten ben op mijn kno3 en kh2po4 oplossingen
de co2 komt uit een drukfles en in het verleden werkte het wel goed met mijn nachtventiel bleef mijn bolletje mooi groen
vind het een beetje raar
maarja mijn co2 loop ook maar 5uurtjes per dag kan het isschien zijn dat als ik mijn verlichting opvoer naar 11a 12 uur en mijn co2 een 2uur voor aanvang licht en 1 uur voor het licht uit gaat aan laat
zou het dan misschien wel blijven
 
Ok� bedankt
Trouwens uw bak is wel prachtig h�
Hoop dat mijne ook zo wordt
 

Terug
Bovenaan