Kan dit? [Rio 125 toekomstig visbestand?]


L

LPC98

Guest
Hallo groep,

Als nieuweling onderstaande vraag (voorsteltopic: https://www.aquaforum.nl/threads/luc-gaat-beginnen.159922/ )


Kan in mijn nog lege Rio 125 (81x50x36) onderstaand vissen bestand met elkaar overweg:

* Voorstel A
- 2 Honing Goerami's
- 4 Platy's 1m + 3v
- Slangevisje = Pangio Kuhlii

* Voorstel B
- 2 Honing Goerami's
- 4 Platy's 1m + 3v
- Vuurgarnalen

* Voorstel C
- 2 Honing Goerami's
- * Een leuke levendige groep visjes * (Welke past hier goed?)
- Slangevisje = Pangio Kuhlii of Vuurgarnalen



Bumble Bee Platy's lijken me erg leuk, iemand ervaring met deze vis?
 
Voor de bodem is een groepje Corydoras Panda ook erg leuk denk ik. Hou er rekening mee dat je drijvers nodig hebt voor de Gourami s.
Ik ben geen liefhebber van levendbarenden want je zit vaak snel met veel jongen.
 
Garnalen en vissen zijn geen gelukkige combinatie is mijn persoonlijke ervaring, eten de vissen je volwassen garnalen misschien niet op, maar de babygarnalen wel en ook het "plezier" van garnalen hebben is erg klein omdat de garnalen zich grotendeels schuil houden omdat ze anders opgevroten worden (vaak zegt men dat garnalen prima kunnen als je maar genoeg schuilplaatsen hebt, maar wat heb je nou aan verstopte garnalen?). Het is hetzelfde als dat er een jager door het bos loopt, dan zie je nergens zwijntjes/herten en dies meer, zo werkt dat ook met garnalen en vissen.
 
Ik weet dat er genoeg zijn die deze 2 wel combineren maar dan moet je wel erg veel schuilplaatsen hebben voor de garnalen en hun kleintjes. Ideaal is het niet maar zo gebeurt het dikwijls wel.
 
Ik heb ook een Rio 125 met binnenfilter met het volgende bestand:
- Harem colisa chuna (honinggourami's)
-
5 Hyphessobrycon flammeus (rode rio) (bereid ik misschien nog uit)
- 6 Otocinclus vittatus (dwerg algeneter)
- 5 Corydora's panda
- Neocaridina heteropoda (vuurgarnalen)
Dit gaat erg goed samen. Hou er wel rekening mee dat de vuurgarnalen weleens het filter in kunnen kruipen (ze kruipen er ook zo weer uit)
 
Heej Den2354

Erg bedankt voor de info dat is een mooi bestand vissen :)
Die Rode Rio's vormen geen probleem met de andere bewoners?
 
Voor een leuk scholenvisje bij Chuna's en Kuhlii's zou je ook naar Boraras soorten zoals de Merah kunnen kijken. Die zijn wel actief, maar niet zodanig dat de Chuna's er last van hebben en je kunt er een flinke groep van houden omdat ze lekker klein blijven. En Kegelvlekbarbeeltjes zouden ook leuk zijn in een bestand zoals dit.
 
Garnalen en vissen gingen bij mij altijd, vuurtjes plantten zich veel te snel voort:D

Zou voor een harempje honinggouramis gaan.

Mis je geen groepsvisje in de middenlaag? Paar rasbora's oid. zoveel keus daarin:p

Corydoras kan ook op de bodem, groepje kuhli's ook, graag wel zand dan.;)
 

Terug
Bovenaan