Kan dit samen?


StenH

Well-known member
Lid geworden
9 augustus 2017
Berichten
63
Leeftijd
33
Hoi forumleden!

ik krijg binnenkort een 80cm aquarium en wil daar een plantenjungle van maken met een clubje levendige visjes er in. Ik heb me al aardig ingelezen, maar dit wordt mijn eerste aquarium dus ik vraag naar jullie mening omdat ik misschien een aantal belangrijke dingen over het hoofd zie.

Ik zat te denken aan ongeveer 6 platy's in combinatie met 6 rouwtetra's (om het grut van de platy's een beetje in toom te houden ;) ).

Het lijkt me ook leuk om hier dan een stel vuurgarnaaltjes bij te houden, maar zijn die wel veilig voor de visjes?

Qua temperatuur zou het volgens mij moeten kunnen als ik het op 22 graden houdt. Zijn er verder nog belangrijke zaken met betrekking tot de wensen van de bewoners waar ik rekening mee zou moeten houden (bijvoorbeeld planten- of bodemsoorten?).

Alle tips zijn welkom!
 
houd er wel rekening mee dat de visjes de garnalen ook als voedsel kunnen gaan zien. Wat in hun bek past, zullen ze ook eten. Met genoeg planten zullen de garnalen wel overleven
 
javamos doet het altijd goed bij garnalen
 
Bedankt voor je reactie peggy! Na wat verder lezen ben ik een beetje bang dat ik met dit bestand in no time met een enorm overschot aan platy's en garnalen zit. Denken jullie dat 6 rouwtetra's genoeg zal zijn om de populatie in toom te houden?

En het lijkt me ook leuk om er en bodemvisje bij te hebben, zoals een kleine soort corydora. Kan dat nog, of wordt de bak dan snel overbevolkt?

Het totale bestand dat ik in gedachten heb:
6 platy's voor de levendigheid
6 rouwtetra's om de platy's in toom te houden
10/15 vuurgarnaaltjes
6 corydoras (panda lijkt me leuk en wordt niet te groot)

Over een week of 2/3 krijg ik de 80cm bak en kan ik beginnen met indraaien :)
 
Ik heb een school Sumatranen en die houden de garnalen niet eens in toom.
De bak is dan wel wat groter maar als er genoeg schuilplaats is kweken ze als een idioot.
En ja hoe meer er zijn hoe harder dat gaat.

Bovendien zijn die garnaaltjes nog niet zo makkelijk te vangen.
Ik heb gezien dat ze net voor de vis wil happen in een spong zomaar 30 a 40 cm verder in de bak zitten.
 
En inderdaad zijn ze gek op java mos, kunnen ze heerlijk in weg kruipen.
 
Waauw wist niet dat die zo'n afstand kunnen bereiken dus als je bak niet afgedekt zou zijn zouden ze er in principe kunnen uispringen.
 
Waauw wist niet dat die zo'n afstand kunnen bereiken dus als je bak niet afgedekt zou zijn zouden ze er in principe kunnen uispringen.
Dat heb ik ze nog nooit zien doen. Is met name in het water.
 

Terug
Bovenaan