Wat is er nieuw

Kan dit witte stip zijn?

krisje

New member
Lid geworden
7 juni 2010
Heb net temperatuur van 27 naar 30 c gebracht en verlichting uitgedaan .
Laat hem nu rusten.
Indien morgen niet beter, dierenarts(doet enkel vissen)inschakelen.
Groeten
kristel

Bijlagen

• 20220209_190419.jpg
    20220209_190419.jpg
    105.4 KB · Weergaven: 124
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie geen witte stip. Lijkt wel vinrot. Onderaan hoort nog een vin te zitten toch..?

Ik zie inderdaad ook een wit randje richting de aarsvin. En zit er bij zijn borst ook iets pluizigs, of lijkt dat maar zo?

Is geen witte stip. Dit toont wel aan hoe onhandig het is (niet slecht bedoeld hoor!) om alvast te gaan dokteren voordat je zekerheid hebt m.b.t de diagnose. Wat we hier zien is eigenlijk altijd bacterieel van aard en dan is een temperatuurverhoging helaas het slechtste wat je kunt doen. Bacteriën gedijen dan juist nog beter.

Ik zou die verhoging dus ongedaan maken als ik jou was en z.s.m. een graad of 23 aanhouden, niet warmer. Als je een waterdicht zakje hebt zou ik de vis daarin doen, en dan in de bak een grote waterwissel doen (echt het maximaal mogelijke), en daarna laat je de vis in het zakje (waar nog het oude water in zit) drijven zodat de temperatuur daarvan geleidelijk die van de bak aanneemt. Vis met een netje overzetten, oude water wegdoen.

Er is qua medicatie weinig wat echt werkt. Kan daar wel over uitweiden maar dat heeft in dit stadium van de ziekte weinig zin. Ik zou het water fris houden en kijken of je je filtratie kunt verbeteren. Hoe oud is je betta trouwens? Het is niet ongewoon dat ze richting het einde van hun leven bezwijken aan infecties. Ook onder relatief goede omstandigheden.

Waar is zijn buikvin? dit visje is ernstig ziek maar heeft duidelijk geen stip

Die ziet er slecht uit en ik ben het met de andere leden eens. De buikvin mist zo te zien en links zit wat schimmel. Hij heeft volgens mij een ook een grijze gloed/waas over het lijf.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan