Wat is er nieuw

kan er nog een kreeft bij ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gast14
  • Startdatum Startdatum
G

Gast14

Guest
kan er nog een kreeft bij ? aquarium van 60 cm met 15 neon tetras ,jatopica garnaalen ,3 zebra slakken , labeo bicolur ,

oke labeo is gelukig nog klijn maar ik zag op een paar sites die zijn wel dat het kon als je ze goed voert is er niks aan de hand

Misschien is de CPO een idee? Worden 5cm en ik lees op verschillende sites dat ze bij vissen en garnalen kunnen worden gehouden, ik kan dit echter niet bevestigen met persoonlijke ervaringen.

jordi terpstra zei:
oke labeo is gelukig nog klijn maar ik zag op een paar sites die zijn wel dat het kon als je ze goed voert is er niks aan de hand
Nu heb ik weinig ervaring met labeo's ik heb er tenslotte maar enkele tientallen gehouden. 😉

Ten eerste word de vis te groot (15cm) en ten 2e zijn ze niet allemaal vreedzaam. een bak van 120cm is dan ook wel de minimale afmeting om ze in te houden.

Volgens mij heb je gekeken op de digitale versie van de fabeltjeskrant. 😉

De cpo is een van de rustige kreeftjes. Echter zijn er tussen de cpo s wel verschil hoor. Ik heb ook gehad die toch graag een visje probeerden te snappen.
het kan dus goed gaan maar die garantie geef ik je niet.
Daarentegen is je bak al redelijk bevolkt dus of het een wijze keuze is betwijfel ik.
Die Labeo is in ieder geval niet geschikt voor je bak want die wordt te groot.
Zou me niet verbazen als die wel een aanvaring met een cpo zou kunnen krijgen.

ja iedereen zecht dat die labeo zo agresief is oook voral tegen black molys maar die van mij kan daar juist heel goed mee opschieten

jordi terpstra zei:
ja iedereen zecht dat die labeo zo agresief is oook voral tegen black molys maar die van mij kan daar juist heel goed mee opschieten
Zoek eens naar flink wat antwoorden van mij over de Labeo. Ik zeg vaak dat veel dieren vrij vredelievend zijn maar velen ook niet.

Hoe dan ook 60cm is te klein, ook voor Molly's. 😉

jordi terpstra zei:

Nu nog wel misschien, maar straks kunnen ze er goed op schieten

Haha ja ik vind het zelf ook een pracht diertje hihi , de blauwe florida kreeft is ook mooi. Ik had eerst ook twee vuurstaartlabeo's maar heb er eentje weg moeten doen omdat hij gestrest werd van de andere , individueel is die van mij niet agressief en vervelend tegen mijn andere vissen , maar ik heb geen black molly's dus ik zou niet weten hoe ze daarop reageren , het kan hoor dat het goed gaat maar hou het goed in de gaten.

Okee , een vuurstaartlabeo is wel heel mooi hoor , je hebt ook albino labeo's 😀

ja als ze ouder worden , worden ze helaas wel agressiever tegen elkaar 🙁 Maar zoals ik al zei individueel zijn ze best te houden , ook haalt die van mij mijn algen van mijn plant.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan