Wat is er nieuw

Kan er nog wat bij? Of niet? Borstelneus ancistrus?

XBlubX

Well-known member
Lid geworden
19 december 2013
Hoihoi, gewoon een vraagje omdat het kan. Kan er nog wat bij mijn vissen of is t echt vol genoeg zo?
huidige bestand:
- 17 vuurneon
- 2 trichogaster labiosa
- 7 corydoras paleatus
- 3 corydoras albino (opvang van een vriendin die t nu anders wil aanpakken, ze zaten in een 40l aquarium met scherp grind etc.)
- 4 japonica’s
- 7 helena slakken

ik denk dat ik al aan de max zit, maar soms kriebelt t wel om er bijv één borstelneus bij te stoppen.
verdere info; eheim filter 2213, temp. 23 graden, bak is 80x40x45.
Verder ververs ik 1x in de week 40% a 50%.

t is dus gewoon nieuwschierigheid of zoiets kan, of dat t dan te vol word. Wanneer is t genoeg bij de mens hé 😉

Bijlagen

• 548102FF-1652-4CFB-8D44-FAA29D306D18.jpeg
    548102FF-1652-4CFB-8D44-FAA29D306D18.jpeg
    123.8 KB · Weergaven: 222
En laag bezet aquarium is fraaier, dan een volle drukke bak.

Ik zou er eerder 5 Vuurneons uithalen dan vis toevoegen.

Ik zou de temperatuur iets hoger zetten.
Aantal vuurneons is prima.
Verder niks bij doen

Ik dacht t al, maar fijn dat t bevestigd is. Gewoon tevreden zijn hoe t nu is qua bevolking. Er zitten al een paar oudjes bij de vuurneon's (5 jaar), ik verwacht dat die niet al te lang meer meegaan 😉

Met een ancistrus erbij zal er niet veel meer overblijven van je fraaie paadje 😉

Hahaha, tsja, dat paadje ben ik langzaamaan ook weer op uitgekeken. T is net mijn interieur in huis, regelmatig veranderd de inrichting een beetje 🙄🤣

Ancistrussen zijn nogal vervuilend, dus dat wordt inderdaad te vol. Wel een leuke bak trouwens, met een mooie groep cory's zo bij elkaar.

Tnx voor de complimenten. Ik heb vandaag 4 japonica garnalen erbij gehaald om een complete groep van 8 te maken. Dan zijn alle diertjes in de bak weer happy en dan laat ik t lekker hierbij ?

Even weer opnieuw deze vraag. Alleen door een ongelukkige infectie ben ik alle corydorassen kwijt geraakt. Nu ben ik ondertussen 2 maanden verder en wil ik weer wat in het aquarium doen. Ik had al een oproepje geplaatst voor de l010a maar die zijn er angstvallig weinig momenteel en in de winkels vind ik deze ook niet. Dus ik zat weer denken aan een borstelneus aangezien er wel plek voor lijkt te zijn. Alleen de info van bakgrootte wijkt wel soms af, de ene site zegt 80 cm en de andere 100 cm. Of hebben jullie andere leuke ideeën voor op de bodem? De corydorassen ben ik wel even klaar mee.

Borstelneus kan in een 80cm mits je wel hout erbij doet. En wat schuilmogelijkheden zoals legholen enz

Heb hier ancistrussen in een bak van 50x50x35 (lxbxh) gehad (groepje van 5 stuks) met wel een stevig filter erop (bioloog) het zijn totaal geen zwemmers dus 80 cm gaat makkelijk, hout hebben ze nodig voor hun spijsvertering

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan