Wat is er nieuw

Kan het kwaad om mijn Axolotls samen te houden met (blauwe) garnalen en guppen?

Serra

New member
Lid geworden
25 augustus 2023
Berichten
2
Leeftijd
17
Hallo allemaal,
Ik heb nu tijdelijk 4 axolotls die wij zelf hebben op laten groeien bij elkaar in een aquarium van 100×40×40. Dit horen er uiteindelijk twee a 3 te worden afhankelijk van hoe goed ze het blijven doen met elkaar.
maar nu naar de vraag: kan het kwaad om guppen én garnalen erbij te houden in dezelfde bak? Ik heb nu al 6 guppen sinds gister en die lijken het nu goed te doen, de axolotls kijken er niet eens naar om. Ik weet wel dat er waarschijnlijk wel een aantal uiteindelijk opgegeten kunnen worden.
ik maak me meer zorgen om de garnalen: is er grote kans dat ze de kieuwen zullen aantasten? De guppen lijken dit niet te doen.
 
Leuk zeg, nog iemand met axolotls! Zelf heb ik dat nog niet meegemaakt, dat garnalen aan de kieuwen knabbelen. Wel jagen ze actief op de garnalen dus na een tijdje mag je ze gaan aanvullen 😅 ook je guppen zullen zeker hier en daar worden opgegeten omdat guppen op de bodem rusten snachts, net wanneer de axols actief op jacht gaan. Met een groot genoege groep houdt het aantal zich wel in stand dankzij alle nageslacht. Ik vind het wel heel leuk om jachtgedrag te zien bij de axols dus ik heb het er voor over. Aan jou de vraag of je het waard vind.

Ik zou wel kijken of je groter kan qua aquarium of dat je er twee weg doet want ze vervuilen enorm en met drie a vier axols in een meterbak ben je continu aan het verschonen wil je je waterwaardes mooi houden voor ze. Groetjes!
 
Bedankt voor je antwoord! Dat zijn we ook zeker van plan, we willen nog een bak van 1 meter gaan aanschaffen om er daar twee in te doen. De axolotls die ik nu houd zijn degene die bij ons zijn geboren met wat mankementen (een gekke vlek op het lijf, eentje die een te klein lijf heeft in verhouding tot zn hoofd en eentje die een heel plat hoofd heeft). Voor nu is dit even de beste optie omdat we niks groters hebben, maar zodra ze opgroeien gaat dit allemaal verbeterd worden voor de kleintjes!
We gaan zien of de andere vissen lang blijven leven, en anders was het leuk voor nu. Ik hoopte zelf stiekem ook al op kinderen uiteindelijk!
 
Ik hield garnalen en guppen erbij. ging prima. Ze maken sneller jonkies dan ze voer worden
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan