Wat is er nieuw

Kan iemand deze identificeren?

• Onderwerp starter Onderwerp starter sfcmatt
  • Startdatum Startdatum
S

sfcmatt

Guest
Hoi,
Onlangs werd ik door een kennis gevraagd om zijn aquarium leeg te halen, hij ging namelijk stoppen met de hobby. Naast enkele neons, wat beta vrouwtjes en een laatste maanvis zaten er nog deze 2 bij. De rest heb ik allemaal mooi kunnen plaatsen bij mijn eigen neons/beta mannetje, en de maanvis zit bij een vriend van mij die deze vissen houdt. Van deze bodembewoners heb ik echter wat moeite om ze te plaatsen aangezien ik niet zo goed weet wat het is. Mijn kennis zegt dat hij ze gekocht heeft als "gold shark" al lijkt me dat nogal een onozele lfs naam... Ik denk een soort albino siamese algeneter? Iemand enig idee wat het is en hoe ervoor gezorgd moet worden? Hoe groot ze worden enz? Ze zitten momenteel in een quarantaine tank op 26 graden, 30L.

Q9zoZ7RBqRByT4FbSoG7-AXYe1LJ-4S2.jpeg

Epalzheorhynchos frenatum in een albino uitvoering.

Dank je voor je antwoord.
Als ik het goed begrijp is dit dan een albino vuurstaartlabeo? Ik moet ze dus solitair houden? En het is dus ook geen goed idee om ze in een gezelschapsaquarium te houden?

groetjes

nee
het is namelijk geen Labeo, want Epalzheorhynchos
en het is ook geen vuurstaart, want die naam wordt gebruikt voor de bicolor

twee is inderdaad kans op knokken
dat gezelschapsaquarium niet gaat is ook niet gezegd, het kan prima gaan

Deze vissen moeten toch in minimum 1meter aquarium denk ik?
Kunnen ze ook bij kleinere scholenvissen en een beta? Ik zou ze dan misschien in mijn aziatische biotoop zetten.

Het zij vissen die op hun rust zijn gesteld en veel rond de bodem vertoeven.
De combinatie met Betta en een schooltje dat niet veel rond de bodem zwemt is zeker geen gekke.
Een holletje waarderen ze ook wel.
Een meterbak lijkt inderdaad toch wel in de buurt te komen. Kleiner zouden wij niet doen.

Dankjewel Mascha en Ivo voor de duidelijke info, heeft me veel geholpen. Na quarantaine heb ik nu een duidelijk beeld wat ik met de visjes kan doen 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan