Wat is er nieuw

Kan ik corys toevoegen?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter fish lover
  • Startdatum Startdatum
F

fish lover

Guest
Mijn aquarium draait al een paar weken. Na veel knutselen wil ik gaan beginnen met vissen toevoegen. Ik wil graag beginnen met corys.

Dit heb ik gemeten met Sera test koffer en JBL pro scan strips.

Sera koffer.

pH 7.5
Het
GH kon ik echt niet zien.
KH 4/5
NO2 0/0.5
NO3 0

JBL pro scan
pH 6.6
GH 3
Kh 3
NO2 0
NO3 0
CO2 20
Chloor 0

Wat zouden jullie doen?
 
Ik heb turf en van .... Bladeren dus dat moet goed komen
 
Welke bodem heb je in de bak? Corydoras hebben eigenlijk wel een zandbodem nodig..
 
Welke Corrydoras ga erin doen? Het verschilt soms ietsje. Maar de waardes lijken mij prima.
 
O ik vind verschillende leuk hangt er ook een beetje vanaf welke er zijn mooi groepje van 20 stujks lijkt me wel leuk op een bodem van 135x55
 
Het zijn ook hele leuke beestjes. De ene soort is wat schuwer dan de andere. Ik heb zelf Panda's, totaal niet schuw en redelijk actief. Ik had het niet verwacht, maar eigenlijk vind ik ze het leukst van allemaal.
 
Ooitt panda's gehad gingen achter elkaar dood nooit kunnen achterhalen waardoor .
Ik vind de sterabai ook erg mooi
 
Weet wel dat de sterbai wat warmer wil zitten dan de meeste cory's. Zou de vissen ook uitzoeken op je toekomstig bestand en kijken of ze hierbij matchen. Wellicht vind je de similis ook wel wat, kan wat koeler dan de sterbai mee ik maar heeft er wel wat van weg
 
Ja die zijn prachtig, wel een slagje groter. Maar bij mijn lfs kosten ze 7,50 per stuk, vond ik wat te gek.
 
Ja 7,50 PS pff tikt best aan. Ik ga verder alleen voor z a vissen. Daar let ik dus op alleen nog een l nummer vinden die met corys kan en wil ook
Apistogramma cacatuoides
 
Met die combinatie moet je juist van te voren plannen. De meeste cory soorten willen namelijk liever wat koeler water, terwijl de meeste L-nummers juist warm water nodig hebben. Sterbai is één van de weinige cory's die goed kan bij 'wam water' L-nummers. Wil je een andere soort, dan kun je denk ik het beste naar een Ancistrus als L-nummer kijken.
 
L nummer zal pas in later stadium komen en wat niet past past niet. Helaas beperkt aantal plaatsen in de buurt die goede vissen verkopen en om 2 uur in de auto te zitten is ook zo wat
 
De combinatie Apistogramma + Corydoras wordt vaak afgeraden. Corydoras weten vaak niet waar waar het territorium van de Apisto's begint, en dan worden de Apistogramma agressief.
 
De combinatie Apistogramma + Corydoras wordt vaak afgeraden. Corydoras weten vaak niet waar waar het territorium van de Apisto's begint, en dan worden de Apistogramma agressief.

Persoonlijk vind ik dat ook voor de combinatie corydoras en L-nummers; ik heb gemerkt dat beiden veel meer op hun gemak zijn zonder elkaar, maar als ik dat zeg, dan gaan heel veel mensen hier me heel erg boos aankijken 🙂.
 
😳 corrys zijn mij te duur hier 20 stuks kosten toch al gouw 50 euro of meer:stom:
 
😳 corrys zijn mij te duur hier 20 stuks kosten toch al gouw 50 euro of meer:stom:
Mag ik vragen welke prijzen je dan had verwacht? Ik vind 2,5 euro voor een corydoras best goedkoop moet ik zeggen. En ja, als je er dan 20 wilt.
Wellicht is er op de vivariumbeurs wat te vinden voor je? Voor een lagere prijs, als dat kan
 
50euro voor 20stuks? Nou ik vind het een top prijs.

Zou zelf al rekenen op minimaal 150euro voor 20 stuks.
 
20 moet 10 zijn dus al snel €100 dat werd mij te gortig. Daarnaast wil ik graag de caca's dus nu even geen corrys gekocht wel wat anders . De diamant zalm welk al een tijdje op mijn lijstje stond.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan