Wat is er nieuw

kan ik discus vissen houden

• Onderwerp starter Onderwerp starter siedsprins99
  • Startdatum Startdatum
S

siedsprins99

Guest
hallo ik heb een bak met de afmetingen
lengte 1 m breedte 40 cm hoogte 50 cm
ik ben nu net een jaar bezig met aquariums
heb een gewoon binnen filter met verwarming en gewone lampen
ik zou wel graag een paar discus vissen willen met wat tetra's
zou dit kunnen en hebben jullie misschien tips enzo :S

In een aquarium van een meter kan je geen discussen houden, veel te klein. Je hebt minimaal 1,40 m - 1,50 m nodig

Nee, je bak is te klein. Ik heb mijn vissen groot getrokken in een 1.20 x 50 x 50 en daar waren ze na een maand of vier a vijf uitgegroeid. Het zijn geen grote zwemmers maar ruimte hebben ze zeker nodig. Een meterbakje is dus ongeschikt.

Niet met een jaar ervaring.

Een kennis van mij houdt al 2 jaar 3 discussen in een soortgelijke bak. Ze leven alle drie nog, maar zijn haast zwart van de stress. Het is mij een raadsel hoe ze overleven, maar goed.

Antwoord op je vraag is dus nee, niet doen. Antwoord als "niet met een jaar ervaring" vind ik kort door de bocht. Het is geen hogere wiskunde. Je moet echter wel beseffen dat, als je een grotere bak haalt en je begint aan discussen, dat het heel wat extra moeite, aandacht en inzet kost. Luister je echter goed naar tips en reageer je proactief op ontwikkelingen in je bak, dan lukt het ook iemand met minder ervaring wel.

Hallo,

Behalve dat ik het aquarium ook wat te klein vind voor discussen, denk ik ook dat het filter ongeschikt is. Het zijn grote vervuilers en hebben dan ook een degelijke filterinstallatie nodig. Bij de meeste discusaquaria staat er een bioloog onder.

Niet doen. Althans niet in die bak.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan