Wat is er nieuw

Kan ik een vijver filter spons in mijn aquarium filter doen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Maarrten
  • Startdatum Startdatum
M

Maarrten

Guest
Ik heb nu filterwatten in mijn filter zitten maar die dingen werken niet echt heel erg goed. Mijn vriend zei dat ik een vijver spons erin moest doen, en dat ik die moest knippen. Werkt dat goed? Of moet ik beter gewoon de echte aquarium sponzen gebruiken?

WElk filter heb je dan ?

Wat zit er nog meer in het filter? of is het een kleine binnenfilter wat ik vermoed?

Zo'n vijverspons (blauwe mat) is idd wel goed koper, maar je heb dan wel een stuk van 50*50cm op voorraad. van grove tot fijne sponzen

Als je die plaatjes nou ziet, zie jij dan alleen watten???
Siporax, blauwe spons fijne spons, watten. dat hoort erin.

Nee, maar ik heb alleen watten erin en die wil ik vervangen voor sponzen.

ook mijn gedachte bert, zag verschillende voorbeelden van opbouw en inhoud filter voorbijkomen

Maarrten zei:
Nee, maar ik heb alleen watten erin en die wil ik vervangen voor sponzen.

En siporax, zijn ceramieken rolletjes, doe je in een netje ,voor onderop, daar de anderen op stapelen.
Zitten ook in bakjes.

Correct gebruik van de Juwel interne filters - Hobbykwekers

www.hobbykwekers.nl � Artikelen � Techniek

Hiernaast de afbeelding van een Juwel filterbak, waarop duidelijk de opbouw met de witte sponzentrekkers te zien is. Dit werkt perfect: de sponzen zijn nu ...

LEES dit eens goed door, met schoonmaken van het filter!!
Alleen met sponzen.

Maarrten zei:
Ik heb nu filterwatten in mijn filter zitten maar die dingen werken niet echt heel erg goed. Mijn vriend zei dat ik een vijver spons erin moest doen, en dat ik die moest knippen. Werkt dat goed? Of moet ik beter gewoon de echte aquarium sponzen gebruiken?

Wat bedoel je precies met 'die werken niet echt heel er goed'? Heb je veel vuil?

Witte watten alleen werkt niet,loopt snel vol ,en verstopt.
Moet blijven stromen.

Maarrten zei:

Dat zijn dezelfde sponzen, alleen wat groter.

Dus ja, mits verknipt op maat, kan je die gebruiken.

De filterwatten zijn bedoeld om het grove vuil tegen te houden en hebben dus zeker hun nut.

Als je sponzen gaat gebruiken, vervang dan niet in ��n keer al je filterwatten.

Je gaat anders je bacteriecultuur dan ook wegsmijten en wellicht dode vissen scoren.

In zoverre hetzelfde, het materiaal is identiek. Een spons voor de vijver is groter en dus meest ook dikker. Ook zijn deze vaak veel te grof voor een aquariumfilter. Wil je ze op maar maken, dan moet je dus op zoek naar een geschikte spons, zowel fijn als iets (voor vijver begrippen) minder fijn 😉

Maar waarom koop je niet gewoon de filter vulling van juwel, dat past sowieso :idea:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan