Kan ik gewoon kraanwater gebruiken?


L

LeonDB

Guest
Hoi

Ik ben van plan mijn 100L bak te veranderen naar een brakwater bak. Maar ik kan nergens vinden of brakwater osmose water of gewoon water nodig heeft!
Kan iemand mij helpen?
 
volgens mij kan het ook met gewoon water (niet dat ik er ervaring mee heb) maar veel vissen worden als zoetwatervissen verkocht, denk aan kogelvissen, argusvissen, bijtjes... Je moet dan zelf het aquariumwater geleidelijk aan passen tot je het gewenste zoutpercentage hebt. Mogelijk ga je wat meer algen hebben maar voor de vissen gaat het geen verschil maken.
Lees deze eens: http://www.kogelforum.nl/index.php?...aliteit&category=Opstarten+brakwater+aquarium
 
Ik heb geen ervaring met brakwater, wel met zoutwater en daarvoor is osmosewater eigenlijk een "must have" om geen problemen te krijgen met een te hoge silicaat waarde.
 
Maakt niks uit , misschien dat er wat meer kiezelalg onstaat , echter wordt dat ook vrij snel weggewerkt .
Mijn plankton kweek ik ook op kraanwater met zout , dat gaat ook de bak in .
Als ik eens geen ionenwater of osmose heb staan (komt niet vaak voor) , pak ik ook gewoon kraanwater . Heb ook al een paar keer gewoon ververst met kraanwater + zout .
Zijn eigenlijk van die dingen die je uit jezelf gewoon moet uittesten , en kijken wat er gebeurt .
Bevalt het niet , dan pak je toch gewoon osmose .
 

Terug
Bovenaan