Naaldgras vereist intens licht en veel co2 om goed te groeien. Zonder overleeft het niet vaak.Dat kun je beter proberen ja en die kan ook een mooi veldje vormen. Ik weet niet of je co2 doseert en of deze dat ook vereist maar dat kan een ander je vast wel vertellen.
Ik gebruik alleen co2 vloeibaar weet niet of het ook echt goed is of niet?Naaldgras vereist intens licht en veel co2 om goed te groeien. Zonder overleeft het niet vaak.
Je kunt je mos inderdaad in plukjes opknippen en op steentjes lijmen met cyanoacrylaat lijm of opbinden wat garen. Andere optie is een makkelijkere tapijtplant zoals bijvoorbeeld marsilea hirsuta. Heeft weinig co2 nodig, lust wel een wat sterkere lamp.
Vloeibare co2 is niet hetzelfde als co2 om je planten te laten groeien. Het is leuk om alg te bestrijden, maar daar houdt het wel mee op. Je gaat er nooit hetzelfde resultaat mee krijgen als een co2-installatie.Ik gebruik alleen co2 vloeibaar weet niet of het ook echt goed is of niet?
Even andere vraag. Wat zijn de beste voorgrondplantjes voor beginneling die graag een tapijt wilt
Daar was ik al bang voor en zoiets herinnerde ik me dus ook😀Naaldgras vereist intens licht en veel co2 om goed te groeien. Zonder overleeft het niet vaak.
Naaldgras, Eleocharis acicularis, kan een mooie bodembedekking zijn. Ze vraagt wel intensief licht. Verder mag de temperatuur niet te hoog zijn, tot zo'n 24 graden. de bodem moet niet al te grof zijn, een beetje zanderig zodat ze goed kan wortelen.Jammer. Is naaldgras goed? Qwua beginneling
Dat zou ik inderdaad ins kunnen overwegenWaarom biedt je er niet een aantal soorten bewoners aan op marktplaats? Dan heb je meer kwaliteit in leefmilieu voor de vissen en plezier voor jezelf.
Kegelvlekbarbelen.Bedoel je kegelvlekbarbelen of kogelvissen? In 't geval van kogelvissen zou ik die eruit halen en terugbrengen naar de dierenwinkel.
CO2 zonder sterke lamp heeft weinig toegevoegde waarde, of je moet een enorm tekort hebben. Hoe dan ook, een installatie met hervulbare flessen kost je alles nieuw al gauw 150-200 piek. Wegwerpflesjes zijn goedkoper qua eerste aanschaf; maar de hervullingen zijn vele malen duurder.
energiezuinige LED verlichting (12 volt 10 watt).Wat voor aquarium heb je en hoeveel licht heb je erboven?
Eventueel eens zien om Bio-co2 met suiker/gist te maken dit is een zeer goedkope toediening van echte co2 en zorgt ervoor dat je veel meer mogelijkheden heb in plantenkeuze en groei.
als er voldoende zon in je kamer komt zie ik niet echt ook een verschil tussen een goeie ledlampen boven je aquarium. de zon zit de hele dag bijna op mijn kamer te schijnen.Hmm, weinig licht proberen te compenseren met zonlicht dat is een leuk experiment
De meeste (tapijt) plantje houden wel van een sterkere verlichting dan je huidige leds .
Zelf zou ik het wel durven proberen met naaldgras
Houd ons op de hoogte, ik ben heel benieuwd of dat gaat lukken. Ik hoop dat het je gaat lukken!als er voldoende zon in je kamer komt zie ik niet echt ook een verschil tussen een goeie ledlampen boven je aquarium. de zon zit de hele dag bijna op mijn kamer te schijnen.
ik ga het alvast ins proberen en als het niet lukt is het jammer. als het wel lukt is het wel super voor mij. heb wel al gelezen dat het een tijdje duurt voordat het echt begin te groeien.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.