Wat is er nieuw

kan mijn kast dit aan?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ruttydm
  • Startdatum Startdatum
R

ruttydm

Guest
Na een discussie met mijn vader dat mijn kast dit zou houden vraag ik het aan jullie. Ik ben van plan om een 100*40*50(breedte * diepte *hoogte) bakkie aan te schaffen en op deze kast te plaatsen: http://ecx.images-amazon.com/images/I/4 ... SX300_.jpg .

Het is een volledige metalen kantoorkast.

Zitten er ook staanders tussen ?

ik zal direct footo's posten.

foto's:
Z6ZVR6Y.jpg

2vNFpKa.jpg

ygHPOgT.jpg

K6NtoM6.jpg

7ZPBLhq.jpg

YakJco8.jpg

Er liggen alleen maar planken in toch? Er zit geen wand van boven naar beneden in het midden ? Ik durf het dan ook niet aan persoonlijk.

Er is wel een stevige buitenwand.

wel van ijzer

Het is meer dat hij dan alleen maar buiten draagt. Maar van een foto is het moeilijk te bepalen hoe sterk de kast is

En de eerste foto?

Door het gewicht in het midden,gaat de bodem eruit zakken.

Zo ik zie,met extra blad, zou het best kunnen.

WEl achter kijken,of dat ook gelast is, anders gaat hui opzij inzakken.
Ofwel schranken.

Alles is aan elkaar gebout, zal een van 120 liter erop kunnen?

Het zou me verbazen moest het doorbuigen, het is een metalen constructie.

ruttydm zei:
Alles is aan elkaar gebout, zal een van 120 liter erop kunnen?

Bedoel je daarmee die bak dat bovenaan staat, 100x40x50?
Dat is al gauw 180 tot 200 liter, oftewel 200 kg en tel daarbij nog de bak, het zand/grind en eventuele stenen ed bij op en je zit al gauw aan zo'n 220 tot misschien wel 240 kg.

Niet alle (kantoor)metalenkasten zijn even sterk.
Staat er nergens een merk of type van die kast, zodat je dat op internet kan nazoeken?

ruttydm zei:
Het zou me verbazen moest het doorbuigen, het is een metalen constructie.

Ja, maar zonder steun in de midden gaat hij toch doorzakken.
Achter misschien niet,maar voorkant wel.

En een stapel boeken ofzo?

Bij de hornbach ( en andere doe het zelf zaken) verkopen ze tegenwoordig steigerbuizen en koppelmaterialen. Daar kun je dus heel eenvoudig een frame van maken wat in de kast past ( of een paar staanders). Gewoon een stuk op maat zagen, zowel aan de boven- als onderkant een voetje schroeven ( deze verkopen ze er bij) en klaar is kees.

Een aquarium van die afmeting is 200 liter.
Dus 200 kilo.
Met zand en stenen erin wordt het totale gewicht zeker 300 kilo.
Dat moet je met dat kastje niet proberen.

Ik ben er gaan opstaan met mijn zus, valt geen beweging in te krijgen, en eentje van 120 liter?

George123 zei:
Een aquarium van die afmeting is 200 liter.
Dus 200 kilo.
Met zand en stenen erin wordt het totale gewicht zeker 300 kilo.
Dat moet je met dat kastje niet proberen.

Niet waar.
Materialen verdringen het water,dus kan nooit meer worden.
Elke liter minder is 1 kg minder.

Kom je nooit op 300 kg.

ruttydm zei:
Ik ben er gaan opstaan met mijn zus, valt geen beweging in te krijgen, en eentje van 120 liter?

Wat weegt jij,en hoeveel je zus? :engel: 😀

Die 80 cm kan er altijd op.
Maar die 1 m. ook.

Bertus volgens mij klopt dat nu niet wat je zegt. Het soortelijk gewicht van steen/zand ligt hoger als water, dus een liter water staat niet persee gelijk aan een liter zand. Het kan dus qua gewicht wel meer worden, de liter-inhoud blijft echter 200 liter maar het kan wel degelijk een bak van 300 kilo worden

Of zeg ik nu iets heel stoms, dat kan ook zomaar...

Sterrekind zei:
Bertus volgens mij klopt dat nu niet wat je zegt. Het soortelijk gewicht van steen/zand ligt hoger als water, dus een liter water staat niet persee gelijk aan een liter zand. Het kan dus qua gewicht wel meer worden, de liter-inhoud blijft echter 200 liter maar het kan wel degelijk een bak van 300 kilo worden

Klopt helemaal.
Ik heb eens een maatbeker van een liter gevuld met zand en woog 1.7 kg als ik het me goed herinner.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan