Wat is er nieuw

Kan/Moet deze verwarming onder water?

Hobbeldino

Well-known member
Lid geworden
29 april 2015
Berichten
593
Kan de verwarming die op de foto staat afgebeeld onder water? Of moet dat zelfs zo'n beetje? Er staat 'minimum water level' tot aan de 'dop' zeg maar.

0Zd6_8unDwdaabpDeUhygjq8u7T96AYG.jpeg

0Zd6_8unDwdaabpDeUhygjq8u7T96AYG.jpeg


Het is een 200 watt verwarming van het merk Whale?
 
Dan moet hij tot aan de dop onder water. Doe je hem boven water aan dan heb je een groot risico dat het glas knapt.

Hobbygroet Jos Hut
 
Hij mag zover ik kan beoordelen (Google) ook volledig onderwater, dus geschikt voor onderwatertoepassing
 
Nee, dit is nog een oud model.
Teveel naden.

De nieuwe modellen staat het aan gegeven.
 
Het lijkt mij dat deze wel volledig onder water kan. Je hebt ook modellen waarbij dit niet kan maar dan staat het wel duidelijk aangegeven. Toch altijd even de stekker uit het stopcontact doen voordat je met je arm in het water gaat, ik kreeg laatst een schok doordat het verwarmingselement kapot bleek te zijn.
 
Lees er ook niet over.
Zou dan toch de dop boven water houden.

Is hij nog af te regelen ook.
 
Gelet op de opmerking minimum lijkt mij ook dat deze wel onder water kan.
 
Dan moet hij dat maar doen, EERST in het aanrecht/gootsteen , ZOnder de stekker erin te steken.
Kijken of er water in gaat.
 
Bertus zei:
Nee, dit is nog een oud model.
Teveel naden.

De nieuwe modellen staat het aan gegeven.

Dat vermoeden heb ik ook, vandaar de vraag eigenlijk.

Ik ga hem straks even voorzichtig onder water stoppen en kijken wat er gebeurd.
 
Waarom voor een paar tientjes geen nieuwe kopen?
 
We kijken het nog eventjes aan. Er kwamen bij de draaiknop een paar bubbeltjes naar boven dus heb hem toen direct tot de 'dop' uit het water gehaald.

Wat zou eventueel een goede verwarming zijn als vervanger/reserve voor een Rio 180.
 
Google even op aquarium verwarmingen.
 
Je hebt voor rond de 15-17 euro er ��n van SF en die bevallen mij prima en kunnen onderwater.
 
jessicapilon zei:
Je hebt voor rond de 15-17 euro er ��n van SF en die bevallen mij prima en kunnen onderwater.

Oke, dankjewel. Heb nu ook een kleine SuperFish 🙂
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan