Wat is er nieuw

Kanariepiet's Juwel Lido 120

• Onderwerp starter Onderwerp starter kanariepiet
  • Startdatum Startdatum
K

kanariepiet

Guest
Na een paar jaar geen aquarium meer te hebben gehad, begin dit jaar een Juwel Primo aangeschaft, door verandering van interieur en ik de bak kwa inhoud toch wel wat weinig vond heb ik mijn vrouw kunnen overtuigen dat er een wat grote bak moest komen.
De keus is redelijk snel gevallen op een zwarte Juwel Lido 120.
Vorige week dinsdag opgehaald en na dat donderdag het meeste compleet was begonnen met inrichten.

Hieronder eerst een opsomming van de techniek:
- Juwel Lido 120 incl. meubel in het zwart
- Tetratec EX800 plus filter (origineel filter eruit gehaald)
- Juwel 100 watt heather
- Aquanova 2KG co2 set van de visvoerwebwinkel en Colombo co2 tester
- Daytime eco 60 led 2x 7000K en 1x 5000K met TC420 controller (originele verlichting eruit gehaald), thanks ChristianVT ;)))
- JBL watertest koffer

En de inrichting:
- Aquarium zand
- 2 stukken hout (via marktplaats)
- Nymphoides sp Taiwan
- Braziliaanse klimop
- Sterrenkruid)
- Vallisneria Americana Gigantea
- Micranthemum Montecarlo
- Echinodorus Bleheri
- Waterpest

418E6817-1910-469A-9FCB-083734A93F99.jpeg
632C51D0-4448-46D6-ADBE-187FB8758E99.jpeg
FD882BF0-F1F7-4F74-8F6D-F792C7211360.jpeg
F9B6B88B-FBC5-4DEB-A193-E43D1847AD16.jpeg
EE8ACAD7-69EC-408F-9ED4-8E14FA5A071A.jpeg

Laatst bewerkt door een moderator:
Is een mooie maat, maar ook wel een lastige om goed mee te kunnen werken omdat de bak vrij diep en hoog is (de kubus maakt het inrichten niet altijd makkelijk).

Heel benieuwd wtt je er van gaat maken. Al enig idee qua bewoners?

Leuk dat je de hobby weer hebt opgepakt. Mooie spulletjes en mooie bak heb je uitgezocht.
Succes met het inrichten en de opstart :thumbs:

Alvast veel plezier met de bak en mooi dat je de hobby weer hebt opgepakt inderdaad.

Is een mooie maat, maar ook wel een lastige om goed mee te kunnen werken omdat de bak vrij diep en hoog is (de kubus maakt het inrichten niet altijd makkelijk).

Heel benieuwd wtt je er van gaat maken. Al enig idee qua bewoners?

Ondertussen wat foto's toegevoegd en ik vind de kubus vorm mooi, maar inderdaad niet altijd makkelijk inrichten.
Dat ervaar ik nu een beetje met de uitstroom van de spraybar, die bestaat uit 2 delen, waarvan ik nu het linkse deel meer richting het wateroppervlakte heb staan en het rechtse gedeelte meer schuin naar beneden richting het glas.
Dit omdat daar de co2 diffuser onder zit en ik zo de co2 zoveel mogelijk in de bak probeer te duwen i.p.v. gelijk richting het wateroppervlak.

Voor nu heb ik een idee van de bewoners, maar moet zeggen dat dit nog best lastig is.
- een stuk of 15 neon's of valse Tetra's
- 8 corydora's
- 1 kleinblijvend L nummer zoals de L10a

Maar alle suggesties zijn welkom uiteraard :!

Inmiddels weer een aantal weekjes verder en planten groeien de pan uit, alleen de Monte Carlo valt mij nog wat tegen.
Ook vandaag de eerste goede test gedaan.
70209918-E37C-40A8-A7D8-E9696BFD191C.jpeg
B92AB7CF-BA19-4EE2-8F04-0AF0989E2D43.jpeg
En ja zitten 2 platy’s uit de oude bak in voor mijn dochters 🤐

mooi :thumbs:
Blijven ook mooie bakken die lido’s :DD

Thanks, wij zijn ook erg blij met de bak, stuk meer inhoud dan de oude, maar toch zo goed als dezelfde footprint.

Vanuit AliExpress nog een co2 bazooka en PH meter onderweg om mijn co2 te regelen.

Wat vinden jullie van de waterwaardes?

Ziet er echt goed uit. Leuke bak, mooi ingericht en luxe techniek. Waterwaardes lijken me ook een plaatje! Welk testkoffer van Jbl gebruik je precies?

Thanks en ben ook blij met de gemeten waterwaardes.
Heel klein beetje groen alg op de ruiten en op een paar bladeren van de Braziliaanse klimop, maar te verwaarlozen.

In de 3,5 week dat hij draait gisteren na het meten een 20% waterwissel gedaan.

En luxe apparatuur, tja ik weet niet of het luxe is.
Ik probeer hierin een balans te vinden tussen goed en betaalbaar.
Ben verder met apparatuur ook wel van de gadgets, dus heb het liefst dat alles zoveel mogelijk automatisch gaat en kan genieten van mijn leven, gezin en uiteraard aquarium.

Als testkoffer gebruik ik een JBL ProAquaTest Combi Set Plus NH4, maar zelf nog GH, PO4 en PH 6-6,7 bijgekocht 😉

Deze week planten gesnoeid en wat aan de inrichting gedaan, was niet tevreden over de MC dus wat andere laagblijvers en stenen toegevoegd.
Sinds vandaag ook wat bewoners 😃
6 Corydoras Julii (als het niet de andere zijn)
1 kleine borstelneus gold
87948AB1-6083-4DC2-84BB-39D983A4C87C.jpeg
A61B0F85-E2C9-4FF4-A355-DFA73FB75095.jpeg

Zal waarschijnlijk de corydoras trillineatus zijn, de jullii komt practisch niet voor in de handel en word altijd met de trilineatus verward

Zal waarschijnlijk de corydoras trillineatus zijn, de jullii komt practisch niet voor in de handel en word altijd met de trilineatus verward
Dat idee heb ik ook, maar de tekening van de trilineatus is ook mooi, snap alleen niet dat de meeste lfs ze als Julii verkopen.

Dat idee heb ik ook, maar de tekening van de trilineatus is ook mooi, snap alleen niet dat de meeste lfs ze als Julii verkopen.
Omdat de winkel ze bij de groothandel inkoopt en die verkoopt ze als jullii, dus de winkel heeft de ballen verstand ervan en kopieert klakkeloos, evenals de ancistrus dolichopterus in de winkel, dat is namelijk de cf cirrhosus en niet de dolichopterus

Inmiddels bewoners gearriveerd in de bak (verdeeld over een aantal weken) en tot nu toe gaat alles top.

Ik heb alleen het idee dat mijn fosfaat wel heel erg hoog is.
Ik ververs wekelijks ongeveer 25 liter water en voeg wekelijks 30 ml AIO toe en de bekende capsules in de bodem van hier.
Planten groeien goed en heel klein beetje puntalg op een ruit.
6209882C-C27D-4844-B53A-A74701C6AD92.jpeg

Zo hoog is je fosfaat niet t.o.v. de nitraat vaak is deze factor 10 nitraat / 1 fosfaat, dus met 15/1.2 zit je goed.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan