Javis
Well-known member
- Lid geworden
- 27 oktober 2024
- Leeftijd
- 68
Sorry voor het oude slakken uit de sloot halen maar ik ben ook geïnteresseerd geraakt in slakken (mijn aquarium loopt nu ruim 3 maanden, gaat wel aardig...). Ik las 'n nogal luguber verhaal over een slak die slakken eet..... 'n kannibaal slak dus. Nooit gedacht dat zoiets ook nog bestond. Kannibalisme blijkt redelijk veel voor te komen in de dierenwereld hoewel het meestal onder de kleine soorten voorkomt zoals insecten en hun larven maar ook b.v. salamanders en kikkervisjes als 't nodig is. “Kannibalisme is een van de belangrijkste bijdragers aan het in evenwicht brengen van de natuur” zo schrijft een wetenschapper. Het 'lugubere' van Anentome helena, want daar gaat 't natuurlijk over, is dat dit monster zijn/haar slachtoffers *levend* opeet ! Te gruwelijk voor woorden, toch ??...
Hoe kun je nog rustig van je aquarium genieten als je weet dat zoiets op dat moment aan de gang kan zijn.
Ik wil hier absoluut geen zout op alle slakken leggen, ben alleen benieuwd wat andere hiervan vinden. Ik bedoel, we gaan toch ook geen vissen in ons geliefde aquarium houden die andere vissen opeten ?
En over zout gesproken, strooi gerust maar wat korreltjes daarvan over mijn verhaal. Ik moest alleen wel even schrikken toen ik het verhaal van Anentome helena las. Ze zien er zo mooi en onschuldig uit in hun prachtig gedraaide en gestreepte huisjes.... Ja, ja...
Hoe kun je nog rustig van je aquarium genieten als je weet dat zoiets op dat moment aan de gang kan zijn.
Ik wil hier absoluut geen zout op alle slakken leggen, ben alleen benieuwd wat andere hiervan vinden. Ik bedoel, we gaan toch ook geen vissen in ons geliefde aquarium houden die andere vissen opeten ?
En over zout gesproken, strooi gerust maar wat korreltjes daarvan over mijn verhaal. Ik moest alleen wel even schrikken toen ik het verhaal van Anentome helena las. Ze zien er zo mooi en onschuldig uit in hun prachtig gedraaide en gestreepte huisjes.... Ja, ja...
Laatst bewerkt: