Wat is er nieuw

Kap trofis colisa 1500

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fluxburn3r
  • Startdatum Startdatum
F

Fluxburn3r

Guest
Goede dag,

Sinds een week draait mijn trofis colisa 1500 (na een levertijd van uiteindelijk 3 maanden).

Nu kom ik al irritatie met de kap tegen, die is niet heel handig en in delen en sluit met de verlichting ook niet heel geweldig aan aan de zijkanten waardoor het allemaal niet mooi glad ligt.

Ook voor onderhoud moet ik elk deel los er af halen ipv dat ik een volledige kap in 1 keer kan verwijderen.

Nu is mijn vraag of iemand weet of er een kap te koop is die 1 op 1 past op de trofis inclusief de verlichting of dat iemand zelf iets gemaakt heeft en dit kan laten zien.

Ook heb ik nog een vraag betreffende de verlichting, er zit nu de standaard 4x 54w t5 licht in graag wil ik overschakelen naar led zodat ik volledige dag/nacht verlichting in kan stellen met zonsopkomst en ondergang en een nacht verlichting zodat er buiten de tijd dat de groei gloeilampen aan staan ook nog wat te zien is.
Iemand die hier een oplossing voor heeft?

heb geen oplossing voor je maar heb je die bak van tevoren niet bekeken dan?

Niet om het 1 of ander maar lijkt je dat handig 150x50 met verlichting in een stuk er af tillen.
Lijkt mij van niet .
Denk niet dat er een kant en klare oplossing is voor dit probleem.
je zult zelf iets kunnen maken houd wel in dat je de omlijsting van de trofis of aan moet passen of moet verwijderen

Als je zoals ik het uit je vraag begrijp je tl verlichting wil behouden is een rgb strip van jbm led met een tc 420 controller een oplossing zijn.
Als ik zo naar je problemen kijk had het misschien beter geweest om een vol glas bak te latten maken maar das mosterd na de maaltijd.

Ook voor onderhoud moet ik elk deel los er af halen ipv dat ik een volledige kap in 1 keer kan verwijderen.

Volgens mij zijn er ook weinig kant en klaar bakken waar dat wel bij kan en ik had met de Juwel en de ferplast ook al losse delen en nu ook met de Aquatlantis 120.

heb geen oplossing voor je maar heb je die bak van tevoren niet bekeken dan?

Uiteraard wel bekeken maar niet verder over nagedacht dat dit mogelijk lastig ging worden daar kom je pas achter op het moment dat je daadwerkelijk er mee aan de slag gaat

Niet om het 1 of ander maar lijkt je dat handig 150x50 met verlichting in een stuk er af tillen.
Lijkt mij van niet .
Denk niet dat er een kant en klare oplossing is voor dit probleem.
je zult zelf iets kunnen maken houd wel in dat je de omlijsting van de trofis of aan moet passen of moet verwijderen

Als je zoals ik het uit je vraag begrijp je tl verlichting wil behouden is een rgb strip van jbm led met een tc 420 controller een oplossing zijn.
Als ik zo naar je problemen kijk had het misschien beter geweest om een vol glas bak te latten maken maar das mosterd na de maaltijd.
Tl hoeft niet perse behouden blijven ben gewoon meer benieuwd naar de mogelijke opties

Volgens mij zijn er ook weinig kant en klaar bakken waar dat wel bij kan en ik had met de Juwel en de ferplast ook al losse delen en nu ook met de Aquatlantis 120.
Ok, dan misschien ipv die losse delen maar een plaatje oid maken dat het iets hoger ligt waardoor de armaturen wel behouden blijven maar ik wel in 1 keer de bovenkant open kan hebben.

Ja ok bij mijn bak blijven de leds liggen en de 3 afdekstroken haal je eraf en dan kun je de leds naar achter schuiven en dan heb je inderdaad werkruimte. Nu moet ik zeggen dat ik de stroken van de ferplast beter vond want die waren van dikker plastic en waren er dus makkelijker op en af te doen maar ja bij elke bak zijn er wel verbeterpunten denk ik.

Niet dat ik erover wil klagen maar ik had ook bij mn Aquatlantis niet gevoeld aan de afdekplaten hoe dik die waren en of ze wel stevig zouden zijn. Je bekijkt vaak en bak en verder blijft het daar bij.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan