Wat is er nieuw

kapotte verlichting

  • Onderwerp starter Onderwerp starter FishLover.
  • Startdatum Startdatum
F

FishLover.

Guest
Van mijn rio 125 doet de verlichting het opeens niet meer. Allebei de balken niet. Ik heb helemaal geen verstand van verlichting en ik wil dit dus vervangen maar ik zie op internet alleen maar van honderden euros, is dit de enige optie?
 
Je kan de lampen laten testen misschien bij de lfs

Ik had het zelfde probleem met een juwel Rio 125 de voorschakelaar was kapot een juwel kwaaltje werdt me verteld

Dit kon ik niet maken omdat de lichtbak helemaal dicht geplakt zit

Een nieuwe lichtbak koste 105 euro

Dus heb ik besloten om een nieuw en grotere aqua te kopen.

Succes
 
Waarschijnlijk is 1 tl buis stuk.Deze zijn in serie geschakeld,zodat de andere dus ook niet brand. Heb je een reserve tl buis?
 
Een slechte buis, laat een zwarte band zien, van inbranden.
Wat Alex ook zegt. 1 slechte buis. alles uit.
 
Ik heb geen reserve tl buis. Het aquarium is 2e hands gekocht. Ik kan er niet erg veel geld aan uitgeven. Ik las ook iets over led verlichting of is dit geen oplossing?
 
Led is geen oplossing als je weinig geld hebt want je bent al snel 40 euro kwijt aan iets simpels.
Geen idee welke type buizen het zijn van je bak maar een T8 buis kost bij de bouwmarkt een euro of 8.
Je bak in het donker laten is ook geen optie voor je planten en vissen iig.
 
Seabait zei:
Led is geen oplossing als je weinig geld hebt want je bent al snel 40 euro kwijt aan iets simpels.
Geen idee welke type buizen het zijn van je bak maar een T8 buis kost bij de bouwmarkt een euro of 8.
Je bak in het donker laten is ook geen optie voor je planten en vissen iig.

In deze bak passen jammer genoeg niet de T8 buizen dus dan is een duurdere tl de enige oplossing voor nu denk ik.
Ben je snel rond de 15 euro kwijt denk.Dit is ook dus de reden dat ik geen Juwel bak meer wil. Ik heb nu de ferplast en daar kan makkelijk wel de goedkope tl van Philips in.