Wat is er nieuw

kapotte vinnen neontetras

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Awesomeaqua
  • Startdatum Startdatum
A

Awesomeaqua

Guest
hallo,

Ik heb vanmiddag een school neon tetras gekocht bij de plaatselijke discus. Daar heb ik speciaal mee gewacht tot nu omdat ze nu in de aanbieding waren. Nu ze thuis in mijn aquarium zitten zie ik dat 6 van de 7 tetras kapotte gerafelde staartvinnen hebben. er zwemmen ook twee bij met een hele dikke buik. ze lijken wel aangevreten aan de staart. hoe komt dit?
Groeien de vinnen nog aan en gaan de buikjes nog weg?
anders breng ik ze morgen terug want ik hoef geen tetras met kapotte vinnen.

alvast bedank voor jullie hulp!

mvg Geert-Jan
 
wat zijn de mede bewoners?
 
Het ligt sowieso niet aan de medebewoners want ze zitten er net een uurtje in.
het is bij de discus gebeurt, dat is zeker!

maar de medebewoners zijn:

2 honinggoerami
7 neontetra
2 corydoras pygmaeus(wordt aangevuld)
2 black molly (gaan weg)
 
Heb je ook in de bak in de winkel gekeken, voor je ze kocht?
Nog nooit zelf meegemaakt, dit probleem met tetra's. Ze zijn onderling behoorlijk vreedzaam.

Edit: het zouden de molly's kunnen zijn....
 
In de winkel naar vissen kritisch naar vissen kijken blijft lastig, altijd al die mooie vissen om je heen 🙂
maar ik kijk altijd wel goed, de vinnen vielen me nu pas op.
de black mollys waren het zeker niet. heb het laatste uur er constant naast gezeten en in de gaten gehouden en geen enkele vis is in de buurt van de neons geweest.
Ik heb het idee dat de discus hier meer van weet en dat ze daarom ook in de aanbieding zijn.
maar iemand enig idee of dit over kan gaan?
of ervaring met extreem dikke neons?
ze lijken wel zwanger!

mvg Geert-Jan
 
Sommige van mijn neons ploffen bijna, als ze net zijn gevoerd. Dan lijken ze echt uit elkaar te klappen.
Maar ik kan me niet voorstellen dat dat bij jou het geval is, ik neem aan, dat je ze niet direct hebt gevoerd?

En inderdaad, verhaal halen bij de winkel. Dit is niet zo netjes.....
 
natuurlijk heb ik niet meteen gevoerd na het plaatsen van de vissen.
Ik las op internet dat de staartvin na lange tijd weer aan kan groeien.
zal ik terug gaan met de neons of zal ik ze maar houden in de hoop dat de vinnen weer aangroeien?
hoelang duurt dat herstellen van de vinnen ongeveer?
 
Poeh, daar heb ik eerlijk gezegd geen idee van, maar denk wel een paar weken/maanden.
Ik zou het i.i.g. toch even melden bij de zaak waar je ze gekocht hebt.
Als je ze kunt 'ruilen' is dat het mooist, maar terugbrengen, als ze daarmee akkoord gaan, zou ik toch zeker overwegen.
En anders 'korting'?
 
Ik ga er sws wel even mee naar de winkel, bedankt voor de reacties!

mvg Geert-Jan
 
Sowieso moet een winkel je goede dieren verkopen en die 2 met een bolle buik (weet niet hoe dik) zouden heel goed erg ziek kunnen zijn..

Bij mij waren kapotte staarten binnen 3 weken weer helemaal netjes heel, dus dat moet bij goede voeding geen probleem zijn 😉
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan