Wat is er nieuw

Kardinaal tetra 100 stuks!

Thijs.ariens

Well-known member
Lid geworden
27 april 2024
Leeftijd
24
Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort een groep van 100-150 kardinalen tetra s aan mijn bak toevoegen van 200 liter.

het lijkt mij geweldig om zo een grote school te zien. Hoe zit dit qua hoeveelheid vis? Gaat dat goed?

De maanvissen die hierin zetten hadden een tijdelijke plek en verhuizen weg. Anders wordt het vissenvoer.

Wat voeren jullie kardinalen?

Een grote school lijkt mij ook heel mooi, maar of ik dat aantal in een 200 liter aquarium zou doen weet ik niet. Het is niet zo omdat dat in sommige winkels waar ze vissen verkopen ze ook grote aantallen in de aquaria hebben dat een hobbyist dat ook moet doen. Zij hebben vissen voor de handel met een winstoogmerk.
Als je het toch wilt proberen zou ik eerst met 50-100 kardinalen beginnen, je kan nog altijd daarna vussen bijvoegen.

Voor een Maanvis moet je al 50 liter per vis rekenen en ik weet niet hoeveel je hebt maar met 3 kom je al een heel eind voor zo n bak.
150 tetra s is ongeveer 450cm dus dat gaat imo niet goed met ook nogeens manen erin.
Als richtlijn geeft men vaak 1 cm vis per liter water dus dat zou bij jou max 200 zijn.

Edit: ook als de manen weggaan dan zit je nog ver boven de 200cm aan vis. Ik denk dan ook eerder aan max 50 st want een meterbak is geen ligbad ;))

Een grote school lijkt mij ook heel mooi, maar of ik dat aantal in een 200 liter aquarium zou doen weet ik niet. Het is niet zo omdat dat in sommige winkels waar ze vissen verkopen ze ook grote aantallen in de aquaria hebben dat een hobbyist dat ook moet doen. Zij hebben vissen voor de handel met een winstoogmerk.
Als je het toch wilt proberen zou ik eerst met 50-100 kardinalen beginnen, je kan nog altijd daarna vussen bijvoegen.
Ja, ik wil beginnen met 50 stuks en denk maximaal uitbreiden tot 100.

Voor een Maanvis moet je al 50 liter per vis rekenen en ik weet niet hoeveel je hebt maar met 3 kom je al een heel eind voor zo n bak.
150 tetra s is ongeveer 450cm dus dat gaat imo niet goed met ook nogeens manen erin.
Als richtlijn geeft men vaak 1 cm vis per liter water dus dat zou bij jou max 200 zijn.

Edit: ook als de manen weggaan dan zit je nog ver boven de 200cm aan vis. Ik denk dan ook eerder aan max 50 st want een meterbak is geen ligbad ;))
Zoals ik zei zijn de maanvissen tijdelijk, heb er 2 en die gaan weg. Het gaat om de kardinalen. 100 gaat wel lukken als ik t zo hoor 😉

100 maal zo n 3,5 cm is al 350 cm aan vis zonder rekening te houden met andere bewoners en op een meterbak is dat veel denk ik met netto 180 liter.

100 maal zo n 3,5 cm is al 350 cm aan vis zonder rekening te houden met andere bewoners en op een meterbak is dat veel denk ik met netto 180 liter.
Ohja kardinalen worden wat groter ja. Wellicht als ze groeien na 1 jaar tijd doe ik er 30 weg. Nu zo klein passen ze nog in een soepkom met ze 50en 😉

Ja maar goed dan moeten ze weer een ander huisje hebben en dat is toch ook vervelend dus ik zou niet meer nemen dan je echt kwijt kan op latere leeftijd.
Je moet ze daarbij ook nogeens weer zien kwijt te raken maar goed de keus is aan jou Thijs.

Ja maar goed dan moeten ze weer een ander huisje hebben en dat is toch ook vervelend dus ik zou niet meer nemen dan je echt kwijt kan op latere leeftijd.
Je moet ze daarbij ook nogeens weer zien kwijt te raken maar goed de keus is aan jou Thijs.
Haha ik verhuis ook weleens. Bedankt jessica

Haha ik verhuis ook weleens. Bedankt jessica
Die visjes leven enkele jaren en vanaf de geboorte verhuizen ze al 2-3 keer voor ze bij jou zijn en ik neem aan dat jij niet zovaak verhuisd ;))
Nee geintje, maar goed ik vindt wel dat als je vissen neemt dat je die moet kunnen blijven huisvesten maar goed dat is mijn idee Thijs.

Ik ben het met John eens. Van tevoren er al van uitgaan dat je er weer een aantal weg moet doen is een beetje raar idee.

Gaat het je om een grote school of om de kardinaal tetra. Als graag een grote school wil kun je ook kijken naar een kleinere vis. Overigens staat volgens mij de kardinaal ook niet bekend om heel mooi te scholen maar dat weet ik niet zeker.

Gaat het je om een grote school of om de kardinaal tetra. Als graag een grote school wil kun je ook kijken naar een kleinere vis. Overigens staat volgens mij de kardinaal ook niet bekend om heel mooi te scholen maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb de kardinaal gekocht om te laten scholen maar helaas hier zwemmen ze overal en nergens. Alleen in het begin was het een mooie school waarschijnlijk omdat de visjes toen de boel nog moesten verkennen. In heb in het verleden roodkopzalmpjes gehad en deze schoolde wel erg mooi.

Ik heb de kardinaal gekocht om te laten scholen maar helaas hier zwemmen ze overal en nergens. Alleen in het begin was het een mooie school waarschijnlijk omdat de visjes toen de boel nog moesten verkennen. In heb in het verleden roodkopzalmpjes gehad en deze schoolde wel erg mooi.
Leuke tip!

Een scholenvis schoolt alleen bij gevaar. Dat is hun verdediging.
Als er geen gevaar in de bak is, wordt het een grote zwerm die kris kras door elkaar zwemmen.

Dus voor een mooie school, heb je een grote bak nodig. 400 liter. En wat maanvissen of andere grote jongens erbij.

En wat maanvissen of andere grote jongens erbij.
hd orca GIF

Hier zitten de kardinalen met manen en zwaarddragers maar blijkbaar zien ze dit niet als gevaar😅

Roodkopzalmpjes. Ik heb ze gehad en vond het zenuwlijers. De hele dag door van rechtsonder naar linksboven. Als een school weliswaar.

Ik weet zo gauw niet meer de bakmaat van destijds. Anderen die ze ook hyper vonden verre van rust uitstralen.?

Goedemorgen,
Maar een kardinaal wordt 5 cm toch? Dan vind ik 50 al echt veel te veel voor een 200l bak. En is dat dan het enige dat je in je aquarium hebt qua vis? Ik vind dat je verantwoord dieren moet houden, en dus voorzichtig met de bewoners om moet gaan. Maar dat ben ik. 😊

Hi NicoleE,
Ja inderdaad nerveuze beestjes, ik heb hier ook een mooi schooltje van 10. Drijfplanten scheelt wel heel veel, maar alsnog zijn ze best druk. Maar blijven ze veel bij elkaar.

Goedemorgen,
Maar een kardinaal wordt 5 cm toch? Dan vind ik 50 al echt veel te veel voor een 200l bak. En is dat dan het enige dat je in je aquarium hebt qua vis? Ik vind dat je verantwoord dieren moet houden, en dus voorzichtig met de bewoners om moet gaan. Maar dat ben ik. 😊
Helemaal mee eens en je moet kijken wat kan en wat verantwoord is. Teveel vis op een te kleine ruimte kan problemen geven.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan