Wat is er nieuw

Kardinaal tetra blijven bij de bodem

  • Onderwerp starter Onderwerp starter koningtoet
  • Startdatum Startdatum
K

koningtoet

Guest
Kardinaaltetra verblijven bij de bodem. Ze eten wel goed.

Aquarium is Vision 180
Verandering zijn. Stuk hout in aquarium geplaatst en diffusor aangelegd.

Waardes zijn.
CL:0
GH: 10
No2:0
No3: 20
Kh:10
PH:7,2

Verdere bewoners zijn
Apistogramma 2x, nieuw in bak
Botia 2x
Ancistricus 2x
Kardinaaltetra 8x
Bijlzalm x5
1x Siamese algeneter.
Verscheidene Japonica

Geen van de andere dieren vertoont dit soort gedrag
 
De visjes zijn ogenschijnlijk geschrokken van een of ander en vertonen dan dit gedrag. Je Botia's KUNNEN, (hoeft niet) dit ook veroorzaken door nachtelijk gejaag!

Verder een opmerking, je heb tbijna uitslutend visjes die thuis horen in zacht ( KH 4 en GH 5 en zuur PH minder dan 7.0) water.
Jouw waardes passen hier dus niet goed bij.
als je het veranderen van de waardes bezwaarlijk vindt, kun je overwegen op over te stappen op dwerg cichliden uit Afrika of levendbarenden uit Midden-Amerika. deze visjes zullen zich in jouw bak met deze waardes wel thuisvoelen.

Greetzz Bigsmoke
 
Ik heb het idee dat de kardinaal tetra's langzaam weer uit hun schuilplekken komen.
Ik vind het zelf niet zo'n probleem om mijn waardes aan te passen, maar ik had gelezen dat dat niet zo heel gemakkelijk is. Mijn planten zijn ook niet allemaal uit Z-amerika zo ver ik weet en ik weet dus ook niet hoe die zullen reageren op veranderende waardes. Ook heb ik gelezen op het forum dat het aanpassen van de zuurgraad best nauw komt en ik weet niet of de expertise heb om dit goed te laten verlopen. Vooral, omdat een te zure omgeving kan leiden tot de dood van vissen en planten.

Matthijs
 
Ja, als het te laag is wel ja.
Maar ,7 is best goed,hoor.
Hier komt ook Ph8 uit de kraan.
Meet ik nu de waarde staat die ook op 7.
Stabiliseert zich van zelf ,in grote bak.
 
Erg zuur en zacht.......? Deze zijn niet dodelijk voor heel veel vissen, zelfs noodzakelijk om tot ei-afzetting te komen en ervoor te zorgen dat de eitjes niet beschimmelen.

PH waardes van 5.5 tot 7.0 zijn gewoon goed
KH waardes van 3-5 zijn ook goed.
Gh waardes van 3-6 zijn ook goed.

Pas als je (veel) lager gaat dan wordt het wel foute boel. Ook als je PH heel snel heel veel zakt dan kunnen de visjes dat niet in hun lichaam aanpassen en dan gaan de lichaamscellen dood. de visjes zullen dan sterven. Dit komt slechts zeer sporadisch een keer voor.
Meestal is de oorzaak een zeer lage KH waarde < 2 en veel toevoeging van CO2.

Greetzz Bigsmoke
 
BigSmoke zei:
Erg zuur en zacht.......? Deze zijn niet dodelijk voor heel veel vissen, zelfs noodzakelijk om tot ei-afzetting te komen en ervoor te zorgen dat de eitjes niet beschimmelen.
Plus, dat ziekteverwekkers in deze omstandigheden vaak minder goed aan hun taakbeschrijving toekomen!

~ Ivo
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan