Wat is er nieuw

Kardinaal Tetra met samengeknepen rugvin

• Onderwerp starter Onderwerp starter Syl&Ar
  • Startdatum Startdatum
S

Syl&Ar

Guest
Halo allemaal zoals de titel zegt hebben we een Kardinaal tetra met een samen geknepen rugvin...
We hebben gister een school van 10 tetra's gekocht(gewoon in de aquarium winkel) 1 daarvan was al half dood voordat we hem in het aquarium konden doen, dus die heb ik dood gemaakt.Bij deze tetra waren er wel wat "happen"uit de vinnen maar hij zag er verder niet gek uit.

nu weer terug naar ons huidige probleem, de tetra heeft dus zoals je ziet op de foto een samengeknepen rugvin maar de vis functioneert verder gewoon helemaal goed, hij zwemt met de rest mee en eet ook gewoon.
we hebben hem voor de zekerheid toch even uitgevangen en apart gezet.

de rest van de Tetras is niets geks aan te zien.

899234_0_82_tetra_1.jpg

327863_0_82_tetra_2.jpg

Als iemand ons kan vertellen of dit kwaad kan voor de rest van de vissen en/of een idee heeft wat er aan de hand is horen we het graag.

groetjes

Ik vind dat altijd lastig,voor hetzelfde geld komt het diertje er weer bovenop maar kan ook iets dodelijks zijn.
Apart zetten is zeker slim.
Goed de rest ook in de gaten blijven houden iig.

Ja, we zijn zelf bang voor schimmel of vinrot, maar als ik de plaatjes zie vind ik dat er toch niet helemaal op lijken..

Dat is het lastige,visje ziet er iig verzwakt uit en kan dan door de lage weerstand vatbaar zijn voor schimmels en andere toestanden.
Je geeft aan dat het visje verder niet lusteloos is dus wie weet.

Nu in het bakje ziet hij er wel een beetje sneu uit, maar dat kan natuurlijk ook door de stress komen.
Toen hij in de bak met de rest zat zwom hij opgewekt met de school mee en at hij gewoon. Wij vinden het maar lastig.

Ja zo'n kaal klein bakje helpt iid ook niet mee maar zou echt niet het risico nemen om h'm bij de rest te zetten.

Een nieuwe update:
Er zijn inmiddels al 7 van de 10 kardinaal tetra's "overleden".
Een aantal hiervan hebben we zelf geholpen naar "het licht aan het eind van de tunnel" te zwemmen, en anderen waren verdwenen voor een dag(deel) en kwamen later opeens aan het oppervlak drijven.(Hiervan geven we onze garnalen de schuld die ze waarschijnlijk ergens vasthouden om op te peuzelen)

We zijn de dag na constatering van een eventuele schimmel begonnen met Cerpofor Femsee.
maar zoals je hierboven kan lezen heeft dat niets uitgehaald.
Inmiddels zo 4 a 5 dagen verder(na de eerste behandeling) heb ik de ruiten schoongemaakt en een kleine water verversing gedaan (ongeveer 15%) en nogmaals de Femsee toegevoegd omdat ook de oude tetra's tekenen van ziekte gaan tonen.(geknepen rugvin)

We kunnen nu dus eigenlijk de schimmel uitsluiten en willen ook morgen gaan beginnen aan Bactifec, wat dus vooral help tegen bacteri�le infecties ipv schimmels.

Heeft iemand misschien nog suggesties of andere idee�n?
De rest van ons vissen bestand heeft er gelukkig nog geen last van.(Afkloppen!)

Maar hier zijn we uiteraard dus wel heel erg bang voor.

ps: we zijn nog een tetra kwijt die we nergens kunnen vinden ook hier maken we ons zorgen over aangezien dit zeer slecht kan zijn voor de kwaliteit van het water.

Lijkt het zo of heeft het visje op de foto een aantal witte (onderhuidse) stippen?
Zo ja dan lijkt het mij een bepaalde parasiet.
Ik zou naar de winkel teruggaan en navraag doen. Ook die vissen zullen problemen moeten hebben (of al dood zijn).

Groet,
Aad

Volledig met Aad eens. Ik zou aangezien de eerste al halfdood was en de tweede al ziekte verschijnselen had direct contact nemen met de dierenwinkel om idd te vragen hoe het met de rest van de vissen zijn ( uit hetzelfde bak waar je de kardinalen van hebt ). En eigenlijk niet zo lang wachten iig.

Correctie zie in een andere topic dat je al direct contact had met de dierenwinkel.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan