Wat is er nieuw

Kardinaal tetra

Jurgenm12

Active member
Lid geworden
22 april 2024
Berichten
38
Leeftijd
20
Goedenavond,

Maandag 11 kardinaal tetra’s gekocht bij. Na een aantal dagen al 5 helaas overleden. Bij 3 van deze 5 zwommen ze gewoon nog goed mee maar zag ik ze later in de bak liggen.

Wat zou dit kunnen zijn?

Overige vissen in de bak doen het uitstekend, vandaar dat ik een toevoeging wou doen.
 
Heb je al contact gehad met de winkelier?
 
Heb je al contact gehad met de winkelier?
Ja vanochtend gehad. Kan nieuwe komen halen. Maar ondertussen nog meer dode..

+ schadelijk als ze lang in aquarium blijven liggen? Hele weekend niet bij huis 🙈
 
Kun je ze niet allemaal teruggeven aan de winkelier?
 
De nog in leven zijnde.
 
Ik zou bij die winkel dan ook geen nieuwe halen hoor.
 
Ik zou bij die winkel dan ook geen nieuwe halen hoor.
In z’n geheel niet? Guppen die er vandaan komen aantal weken terug doen het super.
 
Is jouw waterkwaliteit wel goed?
 
+ schadelijk als ze lang in aquarium blijven liggen? Hele weekend niet bij huis 🙈
Absoluut.. Zo snel mogelijk verwijderen. Een dood visje zal natuurlijk vergaan/afbreken en hierbij komt er amoniak vrij, wat op zijn beurt weer schadelijk is voor de andere visjes.
Hoe zit het met je waterwaardes? Als deze slecht zijn, hoeft dat niet perse te betekenen dat je andere vissen er ook visueel last van hebben. Ik weet uit ervaring dat tetras nu eenmaal wat gevoeliger zijn dan andere vissen.
 
Update:

De kardinaal tetra’s die ik er gehaald heb ik eruit. Ik heb 6 nieuwe meegekregen en deze doen het al 2 dagen perfect.

Wat het geweest was blijft de vraag…
 
Kan vanalles zijn. Waterwaardes zijn wel allemaal in orde?
 
Update:

De kardinaal tetra’s die ik er gehaald heb ik eruit. Ik heb 6 nieuwe meegekregen en deze doen het al 2 dagen perfect.

Wat het geweest was blijft de vraag…
Wel aardig dat de winkelier je nieuwe vissen heeft gegeven.
 
Kan vanalles zijn. Waterwaardes zijn wel allemaal in orde?
Ja deze heb ik bij de winkel waar ik ben geweest ook laten testen. Kan ze zo ff niet opnoemen maar dat was in elk geval in orde
 
Wat natuurlijk ook belangrijk is om de vissen over te wennen aan een nieuwe watersamenstelling en temperatuur, en dat dit niet te snel gaat.Daar wordt waarschijnlijk ook een beetje te simpel over gedacht.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan