Wat is er nieuw

Kardinaal tetra's vechten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gaarten
  • Startdatum Startdatum
G

Gaarten

Guest
Goedemiddag,

Zojuist kwam ik er achter dat één van mijn kardinaal tetra's gedrag vertoont wat ik nog niet eerder heb gezien. Ik heb gelezen dat een beetje achter elkaar aanzwemmen geen kwaad kan maar het valt me op dat de anderen tetra's hier stress van krijgen en dat er ook maar 1 tetra is die de anderen aanvalt. De rest doet niks. Is dit nog steeds gezond?

Hier een filmpje

Heb je deze al langer in de bak en is dit opeens?

Ik heb ze nu twee weken. Heb wel eerder gezien dat ze heel af en toe achter vechten met elkaar maar nu in het constant en alleen door 1 vis.

Heb je misschien een foto van de bak en welke medebewoners heb je? Kan misschien met stress te maken hebben maar ja dat is zo moeilijk te bepalen maar ik herken het gedrag niet echt als ik dit vergelijk met mijn oude groep.

De enige andere bewoners zijn corydorassen en vuurgarnalen

2019-11-18 16.41.07.jpg

• Leuk
Waarderingen: Rubz
Als ik zo naar de foto kijk; met het aantal tetra's dat je hebt en je inrichting; heb je niet mega veel beschutting per individu (lijkt het, kan het mis hebben). Wellicht is die ene daar wat vatbaarder voor.

Hoeveel kardinalen heb je erin zitten? Als je er te weinig hebt kan het gebeuren dat de dominantere tetra's achter de zwakkere aan gaan zitten. Bij grotere groepen heb je dit probleem niet. Ik zou de tetra's aanvullen (als de bakmaar het toelaat!), waarsschijnlijk is dan het hele probleem opgelost.

Dat is een goeie. Zojuist heb ik de groep iets uitgebreid. Hopen dat het nu beter gaat.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan