J
jordi13
Guest
hallo ik heb een vraagje ik heb aquarium van 100 liter 80x40x30 en ik zou daar graag een 20-25 kardinaaltetra s in houden of is dit teveel en wat is een geschikte algeneter om erbij te zetten?
De laatste grote partijen nakweek van mijn LFS hadden bijna geen uitval. De herkomst was ook anders.kellemes zei:Dan zou ik Jordi toch willen ontmoedigen om kardinalen te kopen, tenzij het aantoonbaar nakweek is.. waarvan ik begrijp dat die veelal zwakker zijn? En ik neem aan ook wat duurder..
Botia zei:De laatste grote partijen nakweek van mijn LFS hadden bijna geen uitval. De herkomst was ook anders.kellemes zei:Dan zou ik Jordi toch willen ontmoedigen om kardinalen te kopen, tenzij het aantoonbaar nakweek is.. waarvan ik begrijp dat die veelal zwakker zijn? En ik neem aan ook wat duurder..
kellemes zei:Dan zou ik Jordi toch willen ontmoedigen om kardinalen te kopen, tenzij het aantoonbaar nakweek is.. waarvan ik begrijp dat die veelal zwakker zijn? En ik neem aan ook wat duurder..
kellemes zei:Zag op tv pas een reportage over een boerengezinnetje in het Amazone-gebied die ervan leefde.. 7 dagen in de week gaan ze met een bootje de rivier op om Kardinalen te vangen, had met ze te doen, een zwaar leven, konden net aan rondkomen.
Zou wildvang morgen verboden zijn dan hebben ze een echt probleem, gun ik ze zeker niet.
Ik zie het dilemma wel..
Aan de andere kant vind ik het ook zo haaks staan op de aquariumhouderij, je bespaard koste nog moeite om 20 Kardinalen optimaal op te vangen, wetende dat er misschien 100 voor zijn gestorven.
Ik wil ook niet te moralistisch doen.. maar vind wel dat mensen moeten weten wat er vooraf gaat aan die 20 Kardinalen die in je bak zwemmen.
En dan hun eigen afweging maar moeten maken 😉
Edit: Sorry Jordi, dat ik je topic 'vervuil' met deze discussie.. was mijn bedoeling eigenlijk niet 😉
Zou je dat wel moeten weten. Speculatie zie ik ook weinig nut van in.Ik wil ook niet te moralistisch doen.. maar vind wel dat mensen moeten weten wat er vooraf gaat aan die 20 Kardinalen die in je bak zwemmen.
Botia zei:De laatste grote partijen nakweek van mijn LFS hadden bijna geen uitval. De herkomst was ook anders.kellemes zei:Dan zou ik Jordi toch willen ontmoedigen om kardinalen te kopen, tenzij het aantoonbaar nakweek is.. waarvan ik begrijp dat die veelal zwakker zijn? En ik neem aan ook wat duurder..
Dat zullen de Tjechen leuk vinden...peterdenhaag53 zei:Griekenland zou mooie optie zijn voor kwekers...
Er is nu genoeg nakweek te vinden. Je kunt altijd bij de winkel vragen of ze nakweek of wildvang zijn. Is het wildvang kun je altijd nakweek bestellen.Weet iemand of de situatie omtrent kweek/wildvang van de kardinaal tetra verandert is de laatste jaren? Zou er graag een paar in mijn bak willen doen, maar niet mee willen helpen en het uitroeien van een bepaalde soort.
Fijn om te horen. Dan kan ik over een paar weken een schooltje kardinaal tetra's kopen met een goed gevoel. Wist al wel dat het meeste nakweek was, is waarschijnlijk ook het goedkoopste. Alleen stond bij de kardinaal tetra nog vaak vermeld dat het wildvang is en dus niet goed. Gelukkig is dat nu dus anders.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.