Kempvis vermist


G

Gast10

Guest
Hoi,

Ik ben mijn kempvis kwijt.
Ik heb hem gisteravond en volgens mij vanmorgen nog gezien maar nu ik uit school kom is hij ineens weg. De bak heeft een deksel bovenop en ik heb al rondom het aquarium gekeken. Komt dit vaker voor?
 
Kan hij ergens in decoratie zitten? Of tussen de planten? Op de bodem? Zitten er meer dieren in het aquarium? Filter gecheckt?
 
Kreeftjes

Tenzij die zich goed verstopt heeft.. dat kunnen ze als de beste. Maar hij moet ademhalen weet niet hoe lang ze hun adem in kunnen houden dat zullen de kenners je hier wel kunnen zeggen.
 
Filter en decoratie heb ik gecheckt, ik heb ook 10 minuten in een stuk gekeken om te kijken of hij boven kwam. Hij zit/zat samen met guppy's Molly's platies en kardinaal tetras
 
Geen gaten in de deksel waardoor hij toch heeft kunnen ontkomen? Wellicht zie hem over het hoofd of ligt hij toch ergens tussen de planten dan.
 
Er zit wel een kabeldoorvoer maar dat is tenzij hij wedstrijdduiker is vrijwel onmogelijk, ik heb rond het aquarium goed gekeken. Planten heb ik al doorgespit met een schepnet
 
Het was blijkbaar wel een webstrijdduiker... Het was een mooie kleurrijke vis maar hij is helemaal verdroogd, jammer

IMG_20190212_180953.jpg


IMG_20190212_181000.jpg
 
Jammer zonde van de vis :(
 
Ja, ik koop wel een nieuwe maar eerst plak ik schepnetgaas voor dat gat
 
Jammer zeg en hoe komt ie daar door vraag ik me af zeg.
 
Dat vraag ik me ook af, het was geen springerige vis en het is een kleine opening.
 
Ja het is net of dat hij boven het water het gat heeft gezien want anders kan hij daar niet doorkomen lijkt me. En dan nog is het een kunst.
 
Ja, ik heb nog een bak van 50x50x50 staan dus ik kan die eventueel nog herkitten en daar enkele bettas in gaan houden (uiteraard de kap springproof maken) denk dat ik dan deze bettas neem met een koppel neon tetras en een paar corydoras, maar als ik dat doe komt er wel een verslag

Screenshot_20190212-194316.jpg


Screenshot_20190212-194310.jpg
 
Een man en vrouw in 50 x 50 x 50, jaarrond.Ik zou het niet durven ondanks het aantal liters en bodemoppervlak.
 
Waarom niet dan? Ik heb niet heel veel verstand van bettas dus ik hoor het graag.
 
Ik zou je willen aanraden om geen nieuwe betta bij de molliea en guppies te doen. Deze vissen zijn te druk voor een betta..

Waarom niet dan? Ik heb niet heel veel verstand van bettas dus ik hoor het graag.

Betta man en vrouw kunnen aardig in elkaars haren zitten, ofwel kan vechten worden (;
 
Ik heb niet heel veel verstand van bettas
Dan zou ik eerst maar even alle benodigde info vergaren.
En heb je ook een totaalfoto van je aquarium? Betta's hebben graag veel planten en ook genoeg drijfplanten in de bak, daarnaast mag de stroming niet te hard zijn, en al helemaal niet bij de langvinnige soorten.
 
Ik zal morgen een foto van mijn aquarium sturen.
 
Ik weet dat bettas elkaar aan kunnen vallen maar is 100 liter dan niet voldoende? Hij zat nu in een primo 110.
 
Ze moeten elkaar sowieso niet continu kunnen zien, en zo ook ieder een eigen plekje hebben.

Met heel veel beplanting zou het misschien kunnen.

Zelf overweeg ik ook om een Betta aan te schaffen, dus ben ik ondertussen wat aan het kijken naar de mogelijkheden.
Liefst zou ik ook een man met een paar vrouwen willen houden in een 200 liter bak, het kan wel goed gaan heb ik hier en daar gezien, maar je kunt ook pech hebben met het karakter van de vis(sen)

Overigens vind ik 16 euro voor de Dumbo ear vrouw erg duur, hier kosten ze 3,50 bij de Intratuin
 
Voor dezelfde soort vissen? Het moet een plantenbak worden dus planten komen er sowieso veel in
 
Als ik ze online bestel zie ik ze ook niet:rolleyes:
Ik denk dat als het zo ver is ik het beste een goede kweker kan zoeken.
 
Als ik ze online bestel zie ik ze ook niet
Met dat soort vissen wil ik toch wel zien wat ik krijg.
Diamant Goerami's heb ik bijvoorbeeld wel eens op bestelling gekocht, maar daar zit weinig verschil in onderling (scholenvis idem)
 
De guppy's moesten ook weg maar daar kwam niet van, moet zeggen dat deze vis er wel goed mee om ging.
 
Weet iemand wat er met deze platy aan de hand is? Hij eet nog wel voer maar hij zwemt niet. Omdat hij wel wegswemt als ik hem probeer te vangen zit hij nog in het aquarium
 
De guppy's moesten ook weg maar daar kwam niet van, moet zeggen dat deze vis er wel goed mee om ging.
waarschijnlijk is de drukte in de bak toch hetgene geweest wat hem heeft doen springen dus zet er aub geen nieuwe bij voordat je een correct bestand hebt de molly's en guppen zijn te druk

ook een man en vrouwen samen raad ik ten sterkste af dit kan heel lang goed gaan maar de agressie van beide kanten uit kan ineens omslaan zou zonde zijn om je man of vrouw dood aan te treffen

een betta voelt zich heb beste alleen dames kunnen samen in een bak maar alleen als deze zwaar beplant is en dan nog raad ik het af
ja ik heb vrouwen samen in een bak gehad maar deze kwamen samen uit een nest en wisten niet beter hoe jonger je ze samen zet hoe beter het is mijn advies is dan ook om dames als je deze wil gaan houden bij een kweker uit een nest te halen
ik heb hier momenteel over de 100 betta's zitten de 70 (half) volwassenen zitten allemaal individueel in een bak.
 
Als je een harem, mannetje en 3 vrouwtjes wilt houden, zou ik al gauw naar 70 Liter neigen. Met genoeg schuilplaatsen.
Ik heb nu een bak van 120 Liter en houd daar 4 vrouwtjes en een man in.
 
Als je een harem, mannetje en 3 vrouwtjes wilt houden, zou ik al gauw naar 70 Liter neigen. Met genoeg schuilplaatsen.
Ik heb nu een bak van 120 Liter en houd daar 4 vrouwtjes en een man in.
toch hoor ik vaker dat het fout gaat dan goed
 
Klopt. Zelfs de vrouwtjes houden een pikorde. De kleinste word vaak de dood ingejaagd. Het moet vanzelf goed gaan. Bij die van mij gaat het nu eindelijk goed.
 
Bij die van mij gaat het nu eindelijk goed.
heb je mazzel ik heb hier vrouwen die ik nog niet eens hun potten naast elkaar durf te zetten die staan al dusdanig op de plank dat ze mekaar niet kunnen zien
maar goed kan hier 140 betta's individueel huisvesten.
 
Het zijn prachtbeestjes haha. Idd zijn er wel een paar 140 haha
 

Terug
Bovenaan