Kempvis ziek?


Jurgenm12

Active member
Lid geworden
22 april 2024
Berichten
38
Leeftijd
20
Wie kan mij vertellen wat dit is? Zit er sinds kort op, nadat de vis een wondje op die plek heeft gehad.
 

Bijlagen

  • IMG_6574.jpeg
    IMG_6574.jpeg
    2.2 MB · Weergaven: 20
  • IMG_6573.jpeg
    IMG_6573.jpeg
    2.2 MB · Weergaven: 16
  • IMG_6572.jpeg
    IMG_6572.jpeg
    2.2 MB · Weergaven: 18
Kun je proberen een scherpe foto van de vis te maken? Het kan even oefenen zijn, maar als je op je telefoon de vis zelf aantikt (of iets in de buurt zoals het grind) lukt het misschien om de focus goed te krijgen. Of maak een burst shot en kijk of er iets scherps tussen zit. :)

En hoe zag de kop er eerst uit? Heb je evt ook daar een foto van?
 
Kun je proberen een scherpe foto van de vis te maken? Het kan even oefenen zijn, maar als je op je telefoon de vis zelf aantikt (of iets in de buurt zoals het grind) lukt het misschien om de focus goed te krijgen. Of maak een burst shot en kijk of er iets scherps tussen zit. :)

En hoe zag de kop er eerst uit? Heb je evt ook daar een foto van?
Beter dan dit niet gelukt, helaas geen foto van vooraf. Kleur was die donkerblauwe.
 

Bijlagen

  • IMG_6579.jpeg
    IMG_6579.jpeg
    196.7 KB · Weergaven: 11
Ok. Kan zijn dat het door de beschadiging is gaan infecteren. Al vind ik het er nu niet heel verontrustend uitzien. Wellicht dat het hierbij blijft. :) Maar even aankijken.
 
Hoe groot is je bak en klopt het dat ik meer betta s zie? Heb je een totaaltje van de bak?
Ook zie ik potjes met wol nog en ik zou dat uit de bak halen en de planten in de bodem plaatsen.
 
Wat het ook is:

Wat altijd helpt, en geen kwaad kan, is extra vaak waterwisselen, en eventueel de vis apart zetten in een badje met jodiumvrij zout, 1gr/liter.

Het is natuurlijk fijn om de oorzaak te achterhalen, maar dat is vaak makkelijker gezegd dan gedaan.
 

Terug
Bovenaan