Kempvis


H

hondaspeen

Guest
Had onlangs 2 kempvissen gekocht waarvan ze me vertelt hebben dat het een mannetje en een vrouwtje is.
Maar nu heeft het mannetje ineens stukken uit zijn staart en zijn rug is beschadigt.
Heb het "vrouwtje" maar even apart gehouden totdat ik het weet.
Kan iemand vertellen of de blauwe een vrouwtje of mannetje is, het was een speciale kweek van vrouwtjes met waaiers.
Dit is het vrouwtje volgens de verkoper.

447482hondaspeen_0_82_sam_0926.jpg


En dit is het mannetje, niet erg duidelijk hij verstopt zich steeds.Je kunt wel de beschadiging op zijn rug zien.

979989hondaspeen_0_82_sam_0927.jpg
 
Dat lijkt me een mannetje hoor.
 
hmm ik twijfel nu ook wel ja,heb hem/haar net even los gelaten en het is 1 streep naar de rode met alle waaiers en vinnen uit :(
 
Ziet er inderdaad uit als twee mannekes
 
de blauwe is duidelijk een man. De rode kan ik niet zien.
 
Was er al bang voor, dan gaat de blauwe er uit.
Iemand nog belang bij deze kempvis ;)
 
Hopelijk komt de rode er nog bovenop, hij is behoorlijk gehavend aan zijn vinnen en rug :(
 
Ik zou hem gewoon terug brengen naar de winkel, en inderdaad de verkoper er op aanspreken. Dat zijn toch geen vakmensen? en jij zit met de ellende.

Gr.Dopie
 
Helaas trof ik net de rode kempvis dood onder in de bak aan :)
Zal mijn zoontje niet blij mee zijn, was zijn favoriet (die gemene blauwe moest maar weg)
 
helaas, maar je hebt denk ik de verkeerde smiley gebruikt :(
 
Zonde. De blauwe is trouwens een zeldzaam mooi dier. Zo tref ik ze zelden aan. En ik heb toch wel duizenden Betta's gezien.
 
Stom stom idd verkeerde smiley :( , maar kon het niet meer veranderen.
De blauwe is idd wel een mooie, heb inmiddels contact gezocht met de winkel over de gemaakte fout.
Vooral omdat mijn zoontje ze gek was op zijn rode betta.
Nog geen reactie op gehad.
 
Ah balen zeg. Hoop dat je toch nog een reactie krijgt van de betreffende winkel. Vindt dit toch een groot onkunde van zo'n winkel.
Hoop dat je zoontje de blauwe ook mooi gaat vinden, misschien wat rode vrouwen uitzoeken?
(Eventueel bij een andere winkel dit keer... ;))
 
Patries zei:
Hoop dat je zoontje de blauwe ook mooi gaat vinden, misschien wat rode vrouwen uitzoeken?
(Eventueel bij een andere winkel dit keer... ;))
Dit is misschien wel een goed idee! Als de bak groot genoeg is en goed genoeg vol beplant.

~ Ivo
 
Zonde zeg!

Wat Botia zegt, wat een prachtig beest die blauwe. Bullebak uitstraling eerste klas, maar ontzettend mooi.
 
Heb een reactie gekregen van de betreffende winkel:

Hallo,

Dit kan bij deze kweekvorm soms moeilijk te zien zijn, omdat de vrouwen ook langere vinnen en kleur hebben.

Het kan tenslotte ook gewoon een koppel zijn geweest wat niet klikte.

Met vriendelijke groet,



Tja ........

De blauwe is idd een bullebak en is ook helemaal nergens bang voor ;)
Ga idd nog wel een keertje op zoek naar een paar mooie vrouwtjes.
 
De reactie van de verkoper is natuurlijk eersteklas onzin.
Misschien dan maar beter om een andere winkel te zoeken .....
 
Ik zag laatst een meisje die dacht dat haar betta een vrouw was en gaf haar de naam Linda. Toen iemand zei dat het een mannetje was zei ze hoe weet jij dat dan? HAHA haar betta had hele lange vinnen en meestal hebben vrouwen toch korte vinnen?
 
Kijk jij eens op Google Afbeeldingen.

Vul dan Betta splendens in.
Moet jij kijken.

Dan ZIE je er een hoop!!

Ja, Korte puntige vinnen.
 
Helaaaaaaaaaasss het zijn 2 mannen dat zie je aan hun mooie lange staart vrouwtjes zijn minder mooi en hebben korte staarten.
Heel jammer van je geld succes ermee

:) Groetjes Tijmen
 
Jammer dat de winkel hier geen verantwoordelijkheid voor neemt.
 
hondaspeen zei:
Hallo,

Dit kan bij deze kweekvorm soms moeilijk te zien zijn, omdat de vrouwen ook langere vinnen en kleur hebben.

Het kan tenslotte ook gewoon een koppel zijn geweest wat niet klikte.

Met vriendelijke groet,
Naar de winkel gaan:
"oh, om welke kweekvorm gaat het dan?"
"oh, dat weet u niet?"
"kennelijk toch niet zoveel verstand van"
"geen wonder dat u geen mannen en vrouwen uit elkaar kan houden"

Of zoiets. Als de nette methode niet werkt zou ik zelf flink stampij gaan maken, liefst als er nog andere klanten in de zaak zijn. Maargoed, dat ben ik.

~ Ivo
 
Maar dan even zonder al te veel geintjes: hoe is het inmiddels? Zoonlief van de schrik bekomen? Al verdere plannen gemaakt?

~ Ivo
 
Je kan het ook zien bij de vrouwtjes als ze paar rijp zijn hebben ze een wit puntje op hun buik op de onderkant

Groetjes Tijmen
 
Inmiddels is mijn zoontje wel weer over zijn verlies heen.
Want zijn zwaarddragertjes hebben hebben nu net jonkies gekregen,dus daar is hij nu druk mee ;)
Eerst even wachten hoe dat gaat en dan gaan we samen op zoek naar een vrouwtje voor de shemale ;)
 

Terug
Bovenaan