Kempvissen


S

stfnie

Guest
Hallo,

Even een vraagje hier
Ik heb in mijn aquarium een hele mooie kempvis man zitten en heb daar toen de tijd 1 vrouw voor bij gekocht. Deze zitten al een half jaar samen in het aquarium.
2 maanden geleden heb ik er nog een vrouw bij gekocht.
Nu heb ik toch Erg sterk het vermoeden dat het 1e. Vrouwtje gewoon een mannetje is maar ze zwemmen al een half jaar samen naast elkaar.
Echter hebben deze 2 niet echt veel omkijk naar de andere vrouw!

Heb ik hier te maken met een zeldzame situatie?
En kan dit nog uit de hand lopen?

Hier wat foto’s van de 2!

877AD341-F3F5-484E-A6D5-F8F0891B098E.jpeg
12CE2F43-70AF-4C31-AADC-21C48F0EA5F9.jpeg
C356BE0F-6BC9-4677-9D0F-FFE15A8B7D2E.jpeg
 
Bijzonder, gezien wat men zegt over mannen samen, zeker een zeldzame situatie.
 
Ja mijn vriend bleef maar zeggen dat het 2e vrouwtje zo klein bleef waarop ik steeds zei dat hoort zo volgens mij is die andere gewoon een man!
Maar inprincipe hoort dit natuurlijk niet samen te gaan in een aquarium maar het 1evrouwtje lijkt toch echt een man!
 
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik denk toch ook sterk dat het 2 mannen zijn hoor.
 
Kan dit geen kwaad meer? Of kunnen ze elkaar straks alsnog aanvallen?
 
Als er nu een echte vrouw in het spel is dan is die kans er zeker.
 
Tja, goede vraag. In de regel raad men dit af en gaat het niet goed. In dit geval leven ze al een tijdje naast elkaar en kijken niet naar de vrouw om maar ja garanties durf ik je niet te geven. Een oplossing zou zijn om te proberen om de man te ruilen voor een vrouw.
Hoe groot is je bak?
 
Das hetzelfde als een betta man samen steken met een man van de paradijsvis das om oorlog vragen normaal gezien,dit is een hoogst uitzonderlijke situatie of ze moeten voor de mannen zijn net als de mens, van honden is geweten dat die lesbisch kunnen zijn.
 
Mijn bak is 104 liter.
Toen ik het 2e vrouwtje toevoegde viel het zogenaamde 1e vrouwtje het 2e vrouwtje aan.
En nu nog elke keer als ze in de buurt van elkaar komen gaan de kieuwen helemaal open.
Ze vermijden elkaar meer dan dat ze interesse hebben in elkaar
 
Ook het permanent samen houden van een vrouw en een man is volgens mij geen gangbare zaak.
Het voordeel hier kan de grote van je aquarium zijn.
 
Ik heb ook ooit 2 mannen gehad (dacht ook een vrouw te hebben) dit is maanden goed gegaan tot een bepaald punt. (Wellicht dat de "vrouw" toen op een bepaalde leeftijd kwam)

Die heeft de ander daarna in 1 dag uitgemoord.
 
In zo n bak zou een man en vrouw denk ik best kunnen zolang er maar voldoende schuilplekken voor de vrouw zijn.
 
Ik heb in mijn 1 meter bak een man en 2 vrouwen gehad en dat ging prima,alleen was het af en toe tussen de vrouwen wel eens wat maar niets ernstig.
 
als ik goed naar die foto's kijk heb ik het idee dat zij al niet zo vredelievend naast elkaar zwemmen. Het lijkt alsof de visjes hun kieuwdeksel open hebben staan? Het is een beetje lastig te zien, maar volgens mij staan de kieuwdeksel wijd open...

Is dit in het echt ook zo?
 
Ik ook maar neem niet snel de langvinnigen meer want die worden snel moe en minder actief bij wat stroming.
 
Ja die ook want die heeft zeker lange vinnen. Die uit de avatar is sinds kort dood en heeft zo n 2 jaar geleefd maar in die 60cm had ik weinig stroming.
 
Ik ga het nog bekijken welke Betta man ik neem, kan goed zijn dat ik dezelfde neem als wat ik had.
 

Terug
Bovenaan