Wat is er nieuw

Kennen jullie deze alg?

BenA

Well-known member
Lid geworden
11 augustus 2011
Berichten
55
Locatie
Delft
Hallo allemaal,
In mijn aquascape groeit er een algje wat ik nog niet eerder heb gezien, en ik heb toch aardig wat algjes voorbij zien komen in mn bakken de afgelopen jaren. Het lijkt alleen op de bodem te groeien of aan slecht groeiende takjes van mn HC Cuba, het groeit niet erg snel en is een beetje groenblauw van kleur. De “haren” zijn aanzienlijk dikker dan bijvoorbeeld die van baardalg.
Jullie enig idee?
 

Bijlagen

  • D13AA7FA-3AC5-44E5-92AB-73F00C61725D.jpeg
    D13AA7FA-3AC5-44E5-92AB-73F00C61725D.jpeg
    458.4 KB · Weergaven: 142
Is het geen staghornalg? Het lijkt erop dat ik wat vertakkingen zie. Ik heb dit ook wel eens in mijn bak aan de vallisneria en dat is het tijd voor filteronderhoud.
 
Als ik inzoom dan zie ik volgens mij ook vertakkingen dus dan zal het een vorm van Staghorn kunnen zijn wat je vaak ziet bij een nh3/4 piek.
 
Ja eens. Een bodemstaghorn blijkbaar..
 
Oja dat zou het inderdaad wel eens kunnen zijn! Filter heb ik net gedaan, dus dan is het misschien de bodem..
 
Ik weet niet hoelang je het al hebt maar als je de filter te goed hebt schoongemaakt en de bak niet zolang draait dan kun je ook daar nh3/4 van krijgen in je water.
 
Hallo allemaal,
In mijn aquascape groeit er een algje wat ik nog niet eerder heb gezien, en ik heb toch aardig wat algjes voorbij zien komen in mn bakken de afgelopen jaren. Het lijkt alleen op de bodem te groeien of aan slecht groeiende takjes van mn HC Cuba, het groeit niet erg snel en is een beetje groenblauw van kleur. De “haren” zijn aanzienlijk dikker dan bijvoorbeeld die van baardalg.
Jullie enig idee?
Alg? Ik vraag me of het het dat is. Zelf denk ik eerder aan overtollige voeding welke schimmelt... Vervuiling dus!
 
Nee het is wel echt een algje, ik denk de staghorn inderdaad. En ik had al heel lang de bodem niet schoongemaakt omdat ik de groei van de hc cuba niet wilde verstoren. Vandaag bezig geweest met een sifon met een netje erover, en er kwam een hele hoop troep uit de bodem! Dat ga ik dus vaker doen.
 
Ja daar leek het mij ook op hoor en af en toe de boden afhevelen of zuigen is niet verkeerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: BenA
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Thijs.ariens: Truste!
      Terug
      Bovenaan